2. Articole
Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/52
Browse
2 results
Search Results
Item INSTRUMENTE EFICIENTE DE IMPLEMENTARE A PREVEDERILOR PROCESULUI BOLOGNA ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL SUPERIOR NAŢIONAL(CEP USM, 2020) Velișco, NadejdaÎn articol este abordat impactul proiectelor TEMPUS ca o istorie de succes pentru Republica Moldova, fiind cel mai durabil program de susţinere a reformei învăţământului superior prin care s-a reușit: reforma curriculară, dezvoltarea guvernanţei universitare, fortificarea celor trei cicluri de studii –licenţă, masterat, doctorat; dezvoltarea mecanismului naţional de asigurare a calităţii în învăţământul superior; dezvoltarea autonomiei universitare şi perfecţionarea sistemului de gestionare a universităţilor; ajustarea formării specialiștilor la necesităţile pieţei muncii;crearea de parteneriate dintre mediul academic şi cel economic; fortificarea componentei de învăţare pe tot parcursul vieţii etc.Item ASIGURAREA PROCESULUI EDUCAȚIONAL ORIENTAT SPRE ÎNVĂȚARE ACTIVĂ LA UNIVERSITATEA GLOUCESTERSHIRE DIN MAREA BRITANIE(CEP USM, 2017) Vidaicu, MihaelaAcest studiu a fost elaborat în rezultatul vizitei de studiu la Universitatea Gloucestershire din Marea Britanie (28 februarie – 5 martie 2016) realizată în cadrul Proiectului „Introducerea metodelor de învățare bazată pe probleme în Moldova: Sporirea competitivității şi angajabilităţii studenților”, finanțat de Programul European Erasmus +. Prezentările și orele de curs la care am asistat la Facultatea de Business, Facultatea de Drept şi la Facultatea de Tehnologii Informaționale au avut drept scop familiarizarea delegației din Republica Moldova cu procesul de studii de la această universitate, precum și prezentarea unor metode interactive de predare orientate spre o învățare activă și o implicare mai intensă a studenților în procesul de predare-învățare. Acest studiu cuprinde analiza proceselor educaționale la nivel de sistem educațional, management universitar și management al facultăților