2. Articole
Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/52
Browse
2 results
Search Results
Item ADAPTAREA POLITICILOR EDUCAȚIONALE A STATELOR DIN PARTENERIATUL ESTIC LA VALORILE EUROPENE(Print-Caro, 2023) Curoş, LiudmilaParteneriatul Estic (PaE), Politica Europeană de Vecinătate, conțin posibilități noi pentru vecinii săi din Europa de Est. La baza acestui parteneriat stau principiile implicării comune, diferențierii și condiționalității, iar valorile fundamentale precum democrația, statul de drept, respectarea drepturilor omului, precum și principiile economiei de piață, dezvoltării durabile și bunei guvernări. Aceste domenii pot fi dezvoltate și implementate cu succes doar printr-o educație de calitate, o educație pe tot parcursul vieții și o mobilitate academică prosperă. În articol sunt descrise proiectele promovate de UE pe teritoriul țărilor PaE ce sporesc calitatea educației, economiei și în general al vieții. Sunt analizate 3 variabile: digitalizarea procesului de predare-învățare, mobilitatea academică și promovarea proiecte educaționale pentru tineri și aportul adus de ele în sporirea competitivității pe piața forței de muncă internațională. Digitalizarea: Conexiuni digitale rapide îmbunătățite între cele UE și PaE sprijină cercetarea și educația digitală. La moment, asigură până la două milioane de oameni de știință, studenți și cadre universitare locale din peste 700 instituții cu acces la cercetări globale. Ca exemplu: Programul EaP Connect în desfășurare (€13 milioane), care interconectează comunitățile de Cercetare și Educație din întreaga regiune și cu omologii lor europeni printr-o rețea de internet în bandă largă de mare capacitate. Viitorul program UE privind mediul cibernetic - CYBER (€7 milioane) pentru a consolida securitatea cibernetică în țările partenere și pentru a crește încrederea în utilizarea serviciilor digitale în beneficiul cetățenilor și afacerilor. Autorul descrie proiectele UE implementate cu succes în țările PaE: Școala Europeană a Parteneriatului Estic din Georgia; Organizația Tinerilor Ilumi niști din Azerbaidjan; Proiectul european (TEMPUS) „Innovating Teaching and Learning of European Studies” (INOTLES), menționând că dezvoltarea sistemului educațional din țările din cadrul PaE depinde de calitatea lecțiilor învățate din ultimii zece ani și de capacitățile acestora de a rezista provocărilor care urmează.Item ACADEMIC MOBILITY IN THE CONTEXT OF PROFESSIONAL BECOMING(CEP USM, 2022) Bulicanu, VictoriaAcademic mobility is one of the most important dimensions in the academic activity at the global level in the past years. This fact is absolutely valid for the universities’ activity in our country as welll. In our country the conditions of development and progress of academic approaches have also led to the intensification of the process of internationalisation in higher education, which has become stronger, especially after the 1990s. Academic mobility programmes are one of the main ways of international academic cooperation, which have been implemented worldwide to establish and effectively strengthen the process of internationalisation in higher education. The article below tries to reveal the strong and weak points in development of the internationalisation process at the global and local level.