2. Articole
Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/52
Browse
3 results
Search Results
Item FORMAREA CONTINUĂ A PERSONALULUI DE SPECIALITATE DIN BIBLIOTECI ÎN PERIOADĂ DE CRIZĂ(CEP USM, 2021) Povestca, LiliaThe article highlights the need for continuous professional training of specialized staff in libraries, regardless of the crises caused in society. There are reflected the results of studies on identifying training needs in the European library sector. The author mentions the experience of organizing the process of continuous training of specialized staff in the libraries of the Republic of Moldova during the pandemic crisis. The author presents statistical data on the participation of librarians in the Republic of Moldova in formal and nonformal training during 2020. There are identified the deficit of specific professional skills of librarians in the stage due to the pandemic caused by Covid-19.Item PRACTICI SOCIALE ȘI IMPLICAȚII ALE REPREZENTĂRII „ CELUILALT ” ÎN CONSTRUCȚIA REPREZENTĂRII SOCIALE A PANDEMIEI COVID - 19(CEP USM, 2020) Cojocaru, NataliaÎn cadrul acestui articol vom examina cum se prezintă pandemia COVID-19 ca un „obiect sensibil” și cum acest obiect social de reprezentare generează „ reprezentări sociale polemice”(„RS polemice”), dat fiind controversele medicale, sociale și religioase. Pentru început,vom argumenta de ce, în viziunea noastră, pandemia este un „obiect sensibil” și cum se răsfrânge acest fapt asupra unei reprezentări sociale în germene. Deoarece nu vorbim despre o reprezentare articulată în imaginarul social, ci despre una în construcție, vor fi analiz ate aspecte relevante în procesul de articulare a reprezentării despre pandemie (conținuturi reprezentaționale preexistente, semnificații atribuite noilor practici sociale și implicațiia le acestor practici la nivel intergrupuri), în vederea clarificării unor direcții pentru studiul empiric pe care intenționăm să-l realizăm. Trei practici sociale pe care le considerăm definitorii în construcția reprezentării despre pandemie, implicit cu efecte intra-și intergrupale, ar fi: 1) purtatul măștii, 2) distanțarea fizică și 3) autoizolarea. Toate trei însă par să fie integratecu dificultate (deocamdată) în sistemul de practici sociale existente.Item IMPACTUL CRIZEI COVID - 19 ASUPRA SISTEMULUI DE ÎNVĂȚĂMÂNT(CEP USM, 2020) Cebotari, Svetlana; Cebotari, AlinaActualmente, criza Covid-19 are repercusiuni asupra tuturor domeniilor de activitate, inclusiv asupra sistemului de învățământ nu doar la nivel național, dar și la nivel internațional.Prezentul articol are drept obiectiv reliefarea principalelor efecte ale crizei Covid-19 asupra sistemului de învățâmânt