2. Articole

Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/52

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Thumbnail Image
    Item
    FORMAREA CONTINUĂ A PERSONALULUI DE SPECIALITATE DIN BIBLIOTECI ÎN PERIOADĂ DE CRIZĂ
    (CEP USM, 2021) Povestca, Lilia
    The article highlights the need for continuous professional training of specialized staff in libraries, regardless of the crises caused in society. There are reflected the results of studies on identifying training needs in the European library sector. The author mentions the experience of organizing the process of continuous training of specialized staff in the libraries of the Republic of Moldova during the pandemic crisis. The author presents statistical data on the participation of librarians in the Republic of Moldova in formal and nonformal training during 2020. There are identified the deficit of specific professional skills of librarians in the stage due to the pandemic caused by Covid-19.
  • Thumbnail Image
    Item
    PRACTICI SOCIALE ȘI IMPLICAȚII ALE REPREZENTĂRII „ CELUILALT ” ÎN CONSTRUCȚIA REPREZENTĂRII SOCIALE A PANDEMIEI COVID - 19
    (CEP USM, 2020) Cojocaru, Natalia
    În cadrul acestui articol vom examina cum se prezintă pandemia COVID-19 ca un „obiect sensibil” și cum acest obiect social de reprezentare generează „ reprezentări sociale polemice”(„RS polemice”), dat fiind controversele medicale, sociale și religioase. Pentru început,vom argumenta de ce, în viziunea noastră, pandemia este un „obiect sensibil” și cum se răsfrânge acest fapt asupra unei reprezentări sociale în germene. Deoarece nu vorbim despre o reprezentare articulată în imaginarul social, ci despre una în construcție, vor fi analiz ate aspecte relevante în procesul de articulare a reprezentării despre pandemie (conținuturi reprezentaționale preexistente, semnificații atribuite noilor practici sociale și implicațiia le acestor practici la nivel intergrupuri), în vederea clarificării unor direcții pentru studiul empiric pe care intenționăm să-l realizăm. Trei practici sociale pe care le considerăm definitorii în construcția reprezentării despre pandemie, implicit cu efecte intra-și intergrupale, ar fi: 1) purtatul măștii, 2) distanțarea fizică și 3) autoizolarea. Toate trei însă par să fie integratecu dificultate (deocamdată) în sistemul de practici sociale existente.
  • Thumbnail Image
    Item
    IMPACTUL CRIZEI COVID - 19 ASUPRA SISTEMULUI DE ÎNVĂȚĂMÂNT
    (CEP USM, 2020) Cebotari, Svetlana; Cebotari, Alina
    Actualmente, criza Covid-19 are repercusiuni asupra tuturor domeniilor de activitate, inclusiv asupra sistemului de învățământ nu doar la nivel național, dar și la nivel internațional.Prezentul articol are drept obiectiv reliefarea principalelor efecte ale crizei Covid-19 asupra sistemului de învățâmânt