2. Articole
Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/52
Browse
3 results
Search Results
Item Curricular adaptation for students with SEN – possible strategies and objectives(CEP USM, 2024) Cheia, FlorinCurricular adaptation has as its essential point the reform of education contents, the general objective being: adaptation and active integration of children with special educational needs in life and society. An appropriate school curriculum for students with CES must emphasize, mainly, the development of personality traits in the affective, motivational, character and socialization fields, the development of individual work skills, the harmonious development of psychomotor behaviors. The differentiated curriculum involves the methods of selecting and organizing the contents, teaching-learning methods, assessment methods and techniques, performance standards, psychological learning environment. Considering the diversity, way and specific peculiarities of learning of all children, including those with special educational needs, we can draw the conclusion that one of the essential qualities of the new school curriculum aims at a greater degree of flexibility, so that it will allow each child to advance at his/her own pace, to be treated according to his/her learning abilities.Item Feedback-ul constructiv – factor de eficientizare a procesului de instruire la adulțI(CEP USM, 2023) Butnari, NadejdaFeedback-ul constructiv reprezintă o modalitate importantă de a sprijini învățarea și dezvoltarea în instruirea adulților. Oferirea de feedback constructiv se referă la crearea de către formator a contextelor educaţionale interactive, prin consolidarea sau modificarea comportamentelor cursanților reieșind din nevoile lor. În acest context, este important ca formatorul să ofere feedback constructiv în activitatea de formare pentru a maximiza beneficiile instruirii și a ajuta participanții adulți să-și ati ngă obiectivele propuse. În prezentul articol sunt reflectate un șir de strategii de oferire a feedback-ului constructiv în contextul instruirii adulților și anume: formularea unui mesaj relevant pentru o anumită activitate și pentru obiectivele de instruire, utilizarea unui limbaj clar și precis, oferirea de feedback specific și detaliat, oferirea de feedback obiectiv și focalizarea pe comportament sau performanță, nu pe persoana în sine. Astfel, utilizarea acestor strategii generează un design educațional prietenos, orientat spre îmbunătățirea performanțelor și dezvoltarea personală și profesională la adulți în procesul de instruire.Item SCENARII ALE INTERVENȚIEI ÎN CADRUL CONFLICTULUI MUNCĂ-FAMILIE(CEP USM, 2018) Pascari, RodicaIntervenția presupune o acțiune dinamică ce contribuie la analiza sistemului, structurii și factorului uman în cadrul organizației. Implementarea unei strategii de intervenție este un element al schimbării și dezvoltării organizaționale ce necesită investiții de timp, bani și resurse umane. Ritmul accelerat al progresului tehnologic determină (re)evaluarea continuă a organizației, a relației ei cu familia și cu sistemul de muncă al angajatului. Acest fapt a determinat interesul pentru analiza intervenției în cadrul conflictului muncă-familie. În acest articol vom analiza scenariile discursive identificate la angajații din Republica Moldova, pentru a explica prezența conflictului muncă-familie și care sunt elementele de intervenție în organizație. Intervenția presupune, frecvent, o restructurare prin schimbăriile pe care le propune. Atunci când se intervine, se face nu doar la nivel de structuri organizaționale, ci și la nivel de persoane. Respectiv, atunci când se intervine la nivelul postului, prin oferirea unui program flexibil sau a unui loc de muncă flexibil angajatului, acest fapt va determina armonizarea relației dintre muncă și familie. De asemenea, în cadrul articolului vom încerca să identificăm și anumite strategii organizaționale ce au drept scop echilibrarea raportului muncă-familie.