2. Articole
Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/52
Browse
4 results
Search Results
Item CERTAIN PECULIARITIES OF MEMORY DEVELOPMENT IN ADULTS: TEACHING TECHNOLOGIES FRAMEWORK(CEP USM, 2022-11-29) Țurcanu, CarolinaIn this article is addressed the problem of developing certain mental processes in adults, emerging from the particularities of their manifestation at a respective age, the emphasis being on the development of memory. It should be noted that the problem is approached from the perspective of valorizing didactic technologies with the most significant formative values for the development of a certain mental process, in the given case of memory. Interactive didactic technologies and, first of all, those specific to this process are proposed.Item MEMORIA ȘI ÎNVĂȚAREA(CEP USM, 2022-11-29) Potâng, AngelaÎn articol se pune accentul pe rolul memoriei în procesul de învățare la elevi. Importanța memoriei în activitatea cognitivă nu trebuie subestimată, deoarece fără procesele memoriei niciun tip de învățare nu este posibilă. Scopul cercetării date constă în a determina viziunile/opiniile cadrelor didactice, părinților și ale elevilor privind necesitatea antrenării memoriei, relația dintre nivelul de dezvoltare a memoriei și performanța în învățare, factorii stimulativi ai capacităților mnezice ale elevilor. Capacitățile mnezice ale elevului constituie un factor predictor puternic pentru performanța școlară, de aceea e nevoie ca memoria să fie îmbunătățită constant în cadrul activităților didactice.Item IMPLICAREA MEMORIEI ÎN PROCESUL DE ÎNVĂȚARE LA ELEVII DE VÂRSTĂ ȘCOLARĂ MICĂ(CEP USM, 2018) Grosu, OxanaMemoria este unul dintre procesele psihice care stau la baza procesului de învățare școlară. Învățarea este tratată în corelație cu memoria, iar noile condiții în care este pus să acționeze elevul de vârstă școlară mică înaintează sarcini mult mai complexe, producând schimbări importante ale memoriei. Fără procesele memoriei învățarea școlară este de neconceput, deoarece memorarea, păstrarea, recunoașterea și reproducerea materialului studiat sunt condiții indispensabile în însușirea cunoștințelor în școală. De aceea, dezvoltarea și optimizarea memoriei la elevii de vârstă școlară mică rămâne o preocupare importantă a educației. Scopul studiului dat este de a determina specificul implicării memoriei în procesul de învățare la elevi.Item PARTICULARITĂȚI DE DEZVOLTARE A MEMORIEI LA VÂRSTA ȘCOLARĂ MICĂ(CEP USM, 2018) Grosu, OxanaAcest articol evocă particularitățile de dezvoltare a memoriei la vârsta școlară mică și identifică specificul modificărilor ce au loc în această perioadă. Memoria nu este ceva static, finit,ci dispune de o dinamică în timp, de o evoluție cu sens progresiv evoluând odată cu vârsta.Cu ajutorul memoriei se acumulează experiență cognitivă, a fectivă și volitivă,actualizând imaginea obiectelor și activităților în trecut. Particularităţile generale ale memoriei şcolarului mic sunt de nivelul de dezvoltare a proceselor memoriei în timpul preşcolarităţii şi de formele concrete de activitate pe care le desfăşoară școlarul mic.