2. Articole
Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/52
Browse
4 results
Search Results
Item CADRUL NORMATIV/REGLATOR PRIVIND DOMENIILE DE FORMARE PROFESIONALĂ, SPECIALITĂȚI, CALIFICĂRI ȘI OCUPAȚII: PROBLEME DE INTERCONEXIUNE ȘI IMPLEMENTARE(CEP USM, 2017) Guțu, Vladimir; Paiu, Mihail; Țurcanu, Carolina; Repida, Tatiana; Toma, NataliaÎn articolul dat pentru prima dată este abordată problema privind interconexiunea și corelarea Nomenclatorului domeniilor de formare profesională și al specialităților, a Cadrului Național al Calificărilor și a Clasificatorului ocupațiilor, precum și particularitățile implementării acestor documente în învățământul superior. Accentul se va pune pe analiza funcționalității acestor documente de politici în contextul structurării învățământului superior în trei cicluri:licență, masterat, doctorat. Vor fi analizaţi factorii ce provoacă dizfuncționalități în acest sens pe piața muncii, dar și în sistemul de învățământ superior.Item MEDIUL ACADEMIC CA FACTORDE ASIGURARE A CONTINUITĂŢII ŞI INTERCONEXIUNII DINTRE CICLURILE ÎNVĂŢĂMÂNTULUI SUPERIOR(CEP USM, 2016) Șevciuc, Maia; Țurcanu, CarolinaÎn articol este abordată problema privind mediul academic ca factor de asigurare a continuităţii şi interconexiunii dintre ciclurile învăţământului superior. În acest sens su nt analizate diferite concepte cu referire la mediul academic, sunt deduse principiile de concepere a unui mediu academic eficient, dar şi modalităţi de realizare a continuităţii şi interconexiunii dintre ciclurile învăţământului superior. Sunt propuse sugestii de asigurare a continuităţii şi interconexiunii dintre ciclurile învăţământului superior.Item ASIGURAREA CONTINUITĂŢII ŞI INTERCONEXIUNII DINTRE CICLURILE ÎNVĂŢĂMÂNTULUI SUPERIOR: DEMERSURI ŞI ACŢIUNI MANAGERIALE(CEP USM, 2016) Țurcanu, CarolinaÎn articol sunt fundamentate unele repere teoretice şi metodologice de redimensionare a managementului universitar instituţional în vederea asigurării continuităţii şi interconexiunii dintre ciclurile învăţământului superior, acestea fiind abordate în contextul postmodernităţii şi al schimbărilor din mediul intern şi cel extern al instituţiilor de învăţământ superior. În baza acestora se formuleazăcâteva reguli pentru cadrul managerial în vederea realizării continuităţii şi interconexiunii dintre ciclurile învăţământului superior. De asemenea, se arată starea actuală în realizarea continuităţii şi interconexiunii dintre ciclurile învăţământului superior în baza analizei opiniilor managerilor instituţionali şi ale cadrelor didactice cu privire la eficienţa realizării continuităţii dintre ciclurile învăţământului superior pe diferite dimensiuniItem CURRICULUM UNIVERSITAR DIN PERSPECTIVA CONTINUITĂŢII ŞI INTERCONEXIUNII DINTRE CICLURILE ÎNVĂŢĂMÂNTULUI SUPERIOR(CEP USM, 2016) Guțu, VladimirÎn articol este abordată problema ce vizează realizarea interconexiunii, coerenţei şi continuităţii curriculare între ciclurile învăţământului superior: licenţă, masterat, doctorat. Sunt identificate şi analizate liniile directorii de realizare a acestui proces: politici curriculare, competenţe/finalităţi, calificări, conţinuturi, strategii didactice şi de cercetare, forme de învăţare. Autorul propune un concept şi o metodologie de realizare a interconexiunii, coerenţei şi continuităţii curriculare între ciclurile învăţământului superior.