2. Articole

Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/52

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    MANAGEMENTUL INOVAȚIILOR EDUCAȚIONALE: EVOLUȚIE ȘI EXPERIENȚE
    (CEP USM, 2024) Georgescu, Claudiu-Iulian
    The management of educational innovations plays a crucial role in the development and improvement of educational institutions. In this article, we will carry out a historiographical and bibliographic study to analyze the evolution and importance of the management of educational innovations in the development of educational institutions. We will explore relevant historical and bibliographic resources, highlighting the main trends, theories and practices that have contributed to the development of this discipline. The focus is on the analysis of the evolution of management, the maintenance of innovations, innovation in education, as well as on the analysis of some experiences, in this sense.
  • Thumbnail Image
    Item
    CULTURA CALITĂȚII
    (Centrul Educaţional PRO DIDACTICA, 2018) Chicu, Valentina; Lîsenco, Serghei
    Atât managerii, cât și cadrele didactice proactive, cu abilități reflexive bine dezvoltate, au ajuns la următoarea concluzie: crearea comisiilor de asigurare a calității, elaborarea și implementarea standardelor nu sunt suficiente pentru asigurarea nivelului cel mai înalt a calității serviciilor educaționale. Factorul decisiv al producerii calității în instituția de învățământ este cultura calității. Autorii articolului propun răspunsuri la două întrebări: Ce înseamnă cultura calității în instituția educațională? Cum se „construiește” cultura calității într-o instituție? Articolul îmbină cugetări filozofice privind sensul termenului „cultura calității” cu sugestii practice, care pot fi implementate ușor în instituția de învățământ. Cititorii vor avea posibilitatea de a testa gradul de dezvoltare a culturii calității în instituția lor și de a lua decizii privind aspectele care solicită mai multă atenție. Mesajul principal este: cultura calității reprezintă un context organizațional care determină nivelul calității serviciilor educaționale; ea porneşte de la „eu” și se extinde până la „noi”, de la cadru didactic la întreaga comunitate academică din instituție.