2. Articole

Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/52

Browse

Search Results

Now showing 1 - 5 of 5
  • Thumbnail Image
    Item
    CURRICULUM UNIVERSITAR: TENDINŢĂ SPRE INTEGRARE
    (CEP USM, 2007) Darii, Ludmila
    The term curriculum is a central concept in educational area. It is very important to establish and to ascertain curriculum reference framework or theoretic plans for defining its effectiveness, ways of development and of modernization, as well as acknowledgement of importance of curriculum theory in the educational area. Present educational reforms are, first of all, curriculum reforms. Strategies, methods and internal coherency are connected to the concept of implemented curriculum. The concept of curriculum directs and creates the problematic area of curriculum approaches. There is not one definition of curriculum that is why there isn’t one line of approaches.
  • Thumbnail Image
    Item
    CURRICULUMUL UNIVERSITAR – FACTOR DETERMINANT ÎN REALIZAREA CONTINUITĂȚII ȘI INTERCONEXIUNII ÎNTRE CICLURI DE ÎNVĂȚĂMÂNT SUPERIOR
    (CEP USM, 2019) Guțu, Vladimir
    În articol este abordată problema privind curriculumul universitar din perspectiva valențelor acestuia în realizarea continuității și interconexiunii între cicluri de învățământ superior. În acest sens, curriculumul universitar, privit ca teorie, finalitate, conținut, proces și produs, dispune de mecanisme și oportunități de asigurare a continuității și interconexiunii între cicluri de învățământ superior. Aceste mecanisme țin de cadrul conceptual, teleologic, conținutal și procesual ca demersuri curriculare de valorificare a principiilor de continuitate și interconexiune.
  • Thumbnail Image
    Item
    RECONCEPTUALIZAREA EVALUĂRII CURRICULUMULUI UNIVERSITAR
    (CEP USM, 2017) Guțu, Vladimir
    În articol este abordată problema privind evaluarea curriculumului universitar din perspectiva postmodernității. Accentul se pune pe definirea curriculumului universitar în calitate de obiect al evaluării, pe analiza diferitelor modele de evaluare a curriculumului universitar, pe stabilirea unui sistem de indicatori și descriptori, ca bază pentru elaborarea instrumentarului evaluării. Totodată, conceptul de evaluare a curriculumului universitar presupune și modalități de realizare a conexiunii inverse în raport cu rezultatele evaluării.
  • Thumbnail Image
    Item
    CURRICULUM UNIVERSITAR DIN PERSPECTIVA CONTINUITĂŢII ŞI INTERCONEXIUNII DINTRE CICLURILE ÎNVĂŢĂMÂNTULUI SUPERIOR
    (CEP USM, 2016) Guțu, Vladimir
    În articol este abordată problema ce vizează realizarea interconexiunii, coerenţei şi continuităţii curriculare între ciclurile învăţământului superior: licenţă, masterat, doctorat. Sunt identificate şi analizate liniile directorii de realizare a acestui proces: politici curriculare, competenţe/finalităţi, calificări, conţinuturi, strategii didactice şi de cercetare, forme de învăţare. Autorul propune un concept şi o metodologie de realizare a interconexiunii, coerenţei şi continuităţii curriculare între ciclurile învăţământului superior.
  • Thumbnail Image
    Item
    CATEDRA ŞTIINŢE ALE EDUCAŢIEI LA 60 DE ANI: FILE DIN ISTORIE
    (CEP USM, 2015) Repida, Tatiana; Paiu, Mihail; Țurcanu, Carolina
    În articol este prezentată succint istoria Catedrei Ştiinţe ale Educaţiei de la fondare în anul 1955 şi până în prezent: direcţiile principale de activitate, personalul didactic, activităţi noi apărute în cadrul catedrei şi perspectivele dezvoltării ei.