2. Articole

Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/52

Browse

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Thumbnail Image
    Item
    О НЕКОТОРЫХ ЭЛЕМЕНТАХ СИСТЕМЫ ПОДГОТОВИТЕЛЬНЫХ И РЕЧЕВЫХ УПРАЖНЕНИЙ ПО ФОРМИРОВАНИЮ НАВЫКОВ ДИАЛОГИЧЕСКОГО ОБЩЕНИЯ УЧАЩИХСЯ ГИМНАЗИЧЕСКОГО ЗВЕНА В РЕГИОНЕ С КОМПАКТНЫМ ПРОЖИВАНИЕМ ГАГАУЗОВ
    (CEP USM, 2020) Кочанжи, Надежда
    În articol este abordată formarea competenței comunicative a elevilor la lecțiile de limbă și literatură găgăuză, prin dezvoltarea abilităților de vorbire dialogică. Sunt prezentate exerciții pregătitoare și de vorbire care contribuie la formarea competenței comunicative a elevilor de la gimnaziu, fiind furnizate informații despre elementele sistemului de exercițiu pentru dezvoltarea unui discurs dialogal care ar trebui să vizeze formarea competențelor specifice limbii găgăuze.Este de remarcat rolul important pe care îl are învățarea de aformu la replici şi întrebări în actul de comunicare dialogală.
  • Thumbnail Image
    Item
    PARAMETRI PSIHOLOGICI AI LECTURII ȘI INTERPRETĂRII OPERELOR LITERARE
    (CEP USM, 2020) Șchiopu, Constantin
    În articol se face referință la o serie de factori psihologici, care determină lectura și interpretarea operei literare: competențele lingvistică, literară, culturală, înzestrările imaginativă, asociativă,senzorială,empatică,emoţională,proiectivă, opiniile, credinţele şi atitudinile personale ale cititorului/ interpretului, orizontul lui de așteptare. În această ordine de idei sunt actualizate câteva teorii cu privire la lectura și receptarea operei literare: caracterul structural al operei literare (H.Markiewicz), orizontul de așteptare (H-R. Jauss), formarea competențelor (P.Cornea), cititorul – coparticipant la actulde creație (J.P.SartrE). Totodată, în funcție de acești parametri psihologici, sunt propuse mai multe sugestii metodologice referitoare la interpretarea operei literare.
  • Thumbnail Image
    Item
    МЕТОДЫ И ПРИЕМЫ ОБУЧЕНИЯ ДИАЛОГИЧЕСКОЙ РЕЧИ НА УРОКАХ ГАГАУЗСКОГО ЯЗЫКА И ЛИТЕРАТУРЫ В ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫХ УЧРЕЖДЕНИЯХ РЕГИОНА/АТО ГАГАУЗИИ
    (CEP USM, 2020) Кочанжи, Надежда
    Articolul discută principalele tipuri și caracteristici ale vorbirii dialogice. Caracteristica vorbirii dialogice este dată. Pe baza experienței pedagogice, este descrisă o metodologie pentru formarea competențelor comunicative verbale, modalități de a depăși dificultățile pe care un profesor le întâmpină în lecția limbii și literaturii găgăuze în predarea vorbirii dialogice. Sunt indicate subiecte de vorbire care permit introducerea elevilor în situații de vorbire. Sunt prezentate câteva tipuri de activități, exerciții, jocuri, metode și tehnici pentru dezvoltarea competențelor comunicative în rândul studenților de la gimnaziu.
  • Thumbnail Image
    Item
    USAGE OF ICT IN DEVELOPING ADULT’S COMMUNICATIVE COMPETENCE IN A FOREIGN LANGUAGE
    (CEP USM, 2019) Sîrghi, Angela
    In the modern age of science and technology, there is a rapid development and transformation in all the sectors that imply the progress and welfare of people, because everything is modernized and digitized. Last but not least, inventions and new technologies could strengthen and influence not only the economy but also the educational system because they have become part of the educational institutions not only for training students but also for training employable people. In this case, information and communication technologies play a vital role in improving students' knowledge by exposing them to recent materials and events. We must note that regardless of the profession a person can exercise or the titles he holds, it is extremely important to be able to express his opinions, ideas and knowledge. Therefore, for success, communicative competence plays a very important role, which is in fact a complex skill, which requires the simultaneous use of a number of different abilities. The use of ICT can contribute to the development of communication skills by improving speech skills, which not only include the accuracy of pronunciation, but also an adequate fluency and effective communication