2. Articole

Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/52

Browse

Search Results

Now showing 1 - 9 of 9
  • Thumbnail Image
    Item
    The theoretical approach to learning style
    (CEP USM, 2024) Vlad, Monica
    It is noted that each student prefers different learning styles or learning techniques. Students prefer to learn in different ways: some like to study alone, to act in a group, others to sit quietly aside and observe others, and others prefer to do a little of each. At the beginning of the process of formal education (school), the expectations from children and their parents are high. One of the factors that influence school performance is represented by the student’s preferred learning style. The learning style is a manner to learn specific to each student. When you know your learning style very well, the adaptation becomes easier, learning becomes more efficient and pleasant, tasks being easy to accomplish.
  • Thumbnail Image
    Item
    Rolul cadrului didactic în dezvoltarea motivației pentru învățare
    (CEP USM, 2023) Stoian, Oana-Mălina; Repida, Tatiana
    Opțiunea de a trata această temă a rolului pe care îl are cadrul didactic în dezvoltarea motivației pentru învățare a elevilor din ciclul primar în cadrul articolului, rezidă din importanța modului în care este proiectată activitatea educațională, astfel încât elevul să fie atras de aceasta. Energia mobilizatoare este unică fiecărui elev, așa cum sunt și motivele învățării. De aceea rolul cadrului didactic este deosebit de important, întrucât de modul în care acesta creează situațiile de învățare, depinde (într-o oarecare măsură) și gradul de motivare a elevului.
  • Thumbnail Image
    Item
    ETOSUL CADRULUI DIDACTIC PRIN PRISMA COMPETENȚEI DE COMUNICARE ORATORICĂ
    (CEP USM, 2023) Rață, Lilian; Bîrnaz, Nina
    Acest articol reflectă rolul personalității cadrului didactic în procesul de comunicare pedagogică, privit prin prisma tridimensională a procesului de comunicare și anume: competența de comunicare, competența de comunicare oratorică și microcompetența etosul cadrului didactic. Această abordare evidențiază importanța profilului cadrului didactic în procesul de comunicare pedagogică în general și în procesul de comunicare oratorică în special. Competența de comunicare oratorică, prin definiție, presupune relaționare cu publicul prin discurs argumentativ care să-l ajute să penetreze gândirea auditoriului. În acest context se evidențiază etosul cadrului didactic, manifestat atât prin calități personale: inteligență, virtute, moravuri, încredere în sine, cât și profesionale: credibilitate, autoritate, reputație și similitudine cu publicul. Doar o astfel de abordare implică și motivează studenții în procesul de instruire, determinând succesul comunicării pedagogice în relația cadru didactic-student.
  • Thumbnail Image
    Item
    TENDINȚE ȘI PARTICULARITĂȚI ALE ANGAJĂRII ABSOLVENȚILOR ÎN ACTIVITATEA EDUCAȚIONALĂ/DIDACTICĂ
    (CEP USM, 2019) Spînu, Lilia
    În articol sunt analizate unele probleme și particularități ce țin de angajarea în sistemul educațional național a absolvenților cu profil pedagogic. Sunt prezentate date statistice despre numărul absolvenților instituțiilor pedagogice și angajarea acestora în activitatea educațională/didactică. Este descris cadrul legal de reglementare și gestionare a acestui proces în Republica Moldova comparativ cu alte țări europene.
  • Thumbnail Image
    Item
    SCHIMBAREA ŞI DEZVOLTAREA ÎN EDUCAŢIE
    (Centrul Educaţional PRO DIDACTICA, 2017) Chicu, Valentina
    În opinia publică specializată şi nespecializată, educaţia are nevoie de salvare, iar schimbarea este cea care o poate salva. Examinăm câteva exemple de transformări implementate recent în învățământul din Republica Moldova şi ajungem la concluzia că schimbarea va avea efect numai cu participarea activă şi bine informată a tuturor celor vizaţi de aceste reforme
  • Thumbnail Image
    Item
    PREGĂTIREA STUDENŢILOR ÎN VEDEREA FORMĂRII COMPETENŢEI DE CONSILIERE PSIHOPEDAGOGICĂ
    (CEP USM, 2016) Pascaru-Goncear, Valeria
    Experienţa mai multor ţări indică asupra faptului că introducerea activităţilor de consiliere psihopedagogică realizate de profesori sau grupuri de profesori, specialişti în depăşirea şi rezolvarea problemelor educaţionale, nu doar facilitează activitatea cadrelor didactice, dar şi îmbunătăţeşte procesul instructiv-educativ. Deoarece consilierea psihopedagogică este realizată în special de către cadrele didactice în şcoală, în scopul asigurării unui nivel optim al procesului de pregătire al studenţilor, viitoare cadre didactice, competente a desf ăşura activităţi de consiliere psihopedagogică, instituţiile de învăţământ superior propun programe şi activităţi multidimensionale. Formarea studenţilor este un proces prin care se asigură calitatea educaţiei, pe parcursul căruia candidaţii dobândesc cunoştinţe teoretice şi îşi formează abilităţi practice necesare desfăşurării activităţii lor. Însă, oricât de multe cunoştinţe în domeniu ar avea studentul, dacă el nu dispune de abilităţi practice de soluţionare optima a problemelor de învăţare, calitatea şi eficienţa muncii acestuia lasă de dorit. Deci, transpunerea în practică a cunoştinţelor de specialitate ţine de calităţile personale ale individului. Aceste calităţi capătăcontururi şi se structurează într-un stil specific în procesul de formare/dezvoltare a competenţei de consiliere psihopedagogică .
  • Thumbnail Image
    Item
    UTILIZAREA METODELOR DE PREDARE-ÎNVĂŢARE CENTRATE PE STUDENŢII CICLULUI I LA DISCIPLINA „FINANŢE”
    (CEP USM, 2017) Doga-Mîrzac, Mariana
    Componenta metodelor educationale are o importanţă majoră atât sub aspectul prestaţiei, cât şi din necesitatea de a integra calitatea în predare-învăţare orientată spre studiile superioare. Seminarul universitar reprezintă,ca şi cursul, o formă de bază a activităţii didactice în învăţământul superior. În cadrul seminarului accentul este plasat pe aprofundarea, sistematizarea cunoştinţelor şi pe formarea competenţelor cognitive şi aplicative, pe formarea de atitudini integrative. Diversitatea metodelor şi mijloacelor didactice utilizate în predare şi învăţare centrate pe student răspund unei nevoi fundamentale de variaţie, diferenţiere, nuanţare şi particularizare a activităţii didactice, totodată lărgind şi acumulând considerabil experienţa de predare a cadrului didactic şi experienţa de învăţare a studenţilor, oferind posibilitatea unor strategii de acţiuni multiple, adecvate la multitudinea sarcinilor şi circumstanţelor instructiv-educative.
  • Thumbnail Image
    Item
    STRATEGII DE EVALUARE INDIVIDUALĂ ŞI INSTITUŢIONALĂ A CADRELOR DIDACTICE
    (CEP USM, 2016) Platon, Carolina
    Prezentul articol reflectă procesul managerial de evaluare a cadrelor didactice, ilustrat prin strategii concrete şi exemple reprezentative.
  • Thumbnail Image
    Item
    CATEDRA ŞTIINŢE ALE EDUCAŢIEI LA 60 DE ANI: FILE DIN ISTORIE
    (CEP USM, 2015) Repida, Tatiana; Paiu, Mihail; Țurcanu, Carolina
    În articol este prezentată succint istoria Catedrei Ştiinţe ale Educaţiei de la fondare în anul 1955 şi până în prezent: direcţiile principale de activitate, personalul didactic, activităţi noi apărute în cadrul catedrei şi perspectivele dezvoltării ei.