2. Articole
Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/52
Browse
4 results
Search Results
Item ADAPTAREA CURRICULARĂ PENTRU INTEGRAREA COPIILOR CU CERINŢE EDUCATIVE SPECIALE (C.E.S) ŞI SCHIMBĂRILE DE PERSPECTIVĂ GENERATE DE FENOMENUL GLOBALIZĂRII(Satratum Plus, 2024) Cheia, FlorinIntegrarea fiecărui copil cu CES este o problema ce trebuie serios studiată. Pornim de la ideea că şcoala are datoria de a asigura şanse egale tuturor elevilor. Din păcate, în cazul fenomenului C.E.S, realitatea din teren ne arată că există o prăpastie între politici educaţionale şi implementarea lor. Procesul de integrare educaţională a elevilor cu CES include elaborarea unui plan de intervenţie individualizat, în cadrul căruia, folosirea unor modalităţi eficiente de adaptare curriculară are un rol esenţial.Item Adaptarea curriculară pentru integrarea copiilor cu cerințe educative speciale: concept și metode(CEP USM, 2023) Cheia, Florin; Guțu, VladimirIntegrarea fiecărui copil cu CES este o problemă ce trebuie studiată serios. Pornim de la ideea că şcoala are datoria de a asigura şanse egale tuturor elevilor. Din păcate, în cazul fenomenului C.E.S, realitatea din teren ne arată că există o prăpastie între politici educaționale și implementarea lor. Procesul de integrare educaţională a elevilor cu CES include elaborarea unui plan de intervenţie individualizat, în cadrul căruia, folosirea unor modalităţi eficiente de adaptare curriculară are un rol esenţial. Modul în care raportarea la valori influențează felul în care privim educația, precum și modul în care concepte cu caracter globalizator ne fac să uităm de specificul local/zonal/național al educației. Pentru a le ilustra, au fost exemplificate teste/ modalități internaționale ce evaluează sistemele de învățământ, precum și măsurile pe care unele state le-au luat pentru a aduce educația mai aproape de nevoile elevului, spre noua tipologie de elev a „erei digitale”, multiculturale, plurilingvistice. Globalizarea este astăzi un fenomen incontestabil, care afectează profund sistemele statelor. În sensul său actual, termenul globalizare s-a ivit din constientizarea faptului cã lumea se află într-un proces prin intermediul cãruia va deveni un fel de „sat global” sau, cel puţin, un singur sistem economic, socio-politic şi cultural. Prin urmare, implicaţiile fenomenului pentru domeniul educaţiei sunt serioase şi incontestabile. O parte dintre cercetările întreprinse asupra implicaţiilor fenomenului globalist în educație încearcă să demonstreze că însuși fundamentul acesteia este zguduit din temelii. Diversificarea și fragmentarea, specifice societăților globale, ar duce la anularea idealurilor educaționale naționale, care vor fi limitate la a răspunde cerințelor economice în condițiile competiției globale.Item FORMING TEACHERS’ POSITIVE ATTITUDES TOWARDS STUDENTS WITH DISABILITIES(CEP USM, 2020) Shama/Daniel, EinasThe current article reflect s some results of research that come up with several essential contributions to the implementation of effective integration process within the Physical Education framework, by focusing on the root of altering behaviour by examining and daring to alter stigmatic attitudes which demand taking responsibility on one's own role as aliving model for leading change and eventually,being prepared to restructure the school culture.Based on a special training program me,Physical Education teachers were exposed to and became familiar with the multi diversity attitude changing model and we could see that they actually became able to reconsider and change their attitudes tow ards the students, providing live leadership models for their “regular” pupils to keep making change happen.Item ADAPTAREA SOCIAL-PSIHOLOGICĂ: DELIMITĂRI CONCEPTUALE(CEP USM, 2018) Paladi, OxanaÎn articol sunt prezentate delimitările conceptuale cu referire la adaptarea social-psihologică a personalității. Literatura de specialitate reflectă în mod diferit viziunile autorilor despre acest concept, deoarece cuprinde componente variate. Adaptarea constituie obiectul de cercetare pentru mai multe științe, fiind studiat de-a lungul timpului în special din punct de vedere social și psihologic. Actualmente, este necesară studierea amplă a adaptării social-psihologice a personalității, deoarece are repercusiuni directe atât asupra stării generale de bine, cât și asupra relațiilor interpersonale echilibrate cu ceilalţi din jur.