2. Articole

Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/52

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    Curriculumul școlar și dezvoltarea socio-emoțională a elevilor: studiu bazat pe viziunea profesorilor [Articol]
    (CEP USM, 2025) Potâng, Angela
    Acest articol reflectă rezultatele unui studiu care investighează percepțiile cadrelor didactice vizând influența curriculumului școlar asupra dezvoltării socio-emoționale a elevilor, utilizând un chestionar aplicat pe un eșantion de 270 de profesori. Aproximativ 68,5% dintre respondenți observă frecvent semne de stres și anxietate cauzate de cerințele școlare. În ceea ce privește creativitatea și gândirea critică, 68,4% dintre profesori consideră că curriculumul le promovează, însă există spațiu pentru îmbunătățiri. Dezvoltarea abilităților sociale și colaborative este percepută ca fiind susținută de curriculum de către 69,6% dintre profesori, iar 72,6% afirmă că curriculumul contribuie la menținerea motivației elevilor, deși într-o măsură adecvată, dar nu maximă. Studiul evidențiază nevoia unor ajustări pentru a reduce stresul, a stimula creativitatea și a spori relevanța curriculumului pentru dezvoltarea holistică a elevilor.
  • Thumbnail Image
    Item
    STUDII INDEPENDENTE ALE STUDENȚILOR INSTITUȚIILOR DE ÎNVĂȚĂMÂNT SUPERIOR ÎN STRUCTURA CURSULUI ,,EDUCAȚIE FIZICĂ”
    (CEP USM, 2024) Levițchi, Daria; Moțoc, Sergiu
    For harmonious development, the human body needs a sufficient level of physical activity. Currently, there is a downward trend in physical activity among young people. An insufficient level of physical activity has a detrimental effect on many body systems. Students’ independent physical education classes, we believe are the most effective form of replenishing the deficit of motor activity. The article discusses the problem of increasing the efficiency of physical education at a University based on the organization of independent physical education for students. In order to increase the effectiveness of physical upbringing among students independent physical culture activity organization and introduction unit (concerning everyday activity of students, whose physical activity is restricted only by academic lessons) should be included into the program of physical upbringing departments.