2. Articole
Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/52
Browse
2 results
Search Results
Item Curriculumul școlar și dezvoltarea socio-emoțională a elevilor: studiu bazat pe viziunea profesorilor [Articol](CEP USM, 2025) Potâng, AngelaAcest articol reflectă rezultatele unui studiu care investighează percepțiile cadrelor didactice vizând influența curriculumului școlar asupra dezvoltării socio-emoționale a elevilor, utilizând un chestionar aplicat pe un eșantion de 270 de profesori. Aproximativ 68,5% dintre respondenți observă frecvent semne de stres și anxietate cauzate de cerințele școlare. În ceea ce privește creativitatea și gândirea critică, 68,4% dintre profesori consideră că curriculumul le promovează, însă există spațiu pentru îmbunătățiri. Dezvoltarea abilităților sociale și colaborative este percepută ca fiind susținută de curriculum de către 69,6% dintre profesori, iar 72,6% afirmă că curriculumul contribuie la menținerea motivației elevilor, deși într-o măsură adecvată, dar nu maximă. Studiul evidențiază nevoia unor ajustări pentru a reduce stresul, a stimula creativitatea și a spori relevanța curriculumului pentru dezvoltarea holistică a elevilor.Item STUDII INDEPENDENTE ALE STUDENȚILOR INSTITUȚIILOR DE ÎNVĂȚĂMÂNT SUPERIOR ÎN STRUCTURA CURSULUI ,,EDUCAȚIE FIZICĂ”(CEP USM, 2024) Levițchi, Daria; Moțoc, SergiuFor harmonious development, the human body needs a sufficient level of physical activity. Currently, there is a downward trend in physical activity among young people. An insufficient level of physical activity has a detrimental effect on many body systems. Students’ independent physical education classes, we believe are the most effective form of replenishing the deficit of motor activity. The article discusses the problem of increasing the efficiency of physical education at a University based on the organization of independent physical education for students. In order to increase the effectiveness of physical upbringing among students independent physical culture activity organization and introduction unit (concerning everyday activity of students, whose physical activity is restricted only by academic lessons) should be included into the program of physical upbringing departments.