2. Articole
Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/52
Browse
1 results
Search Results
Item COMUNICAREA ONLINE ȘI DECLANȘAREA SIMBOLULUI ARHETIPULUI „UMBRA”(CEP USM, 2020) Romila, MariusRiscuri și avantaje ale digitalizării. Activarea în exces a simbolurilor arhetipale ale arhetipului umbra, versus navigarea și informarea, practic, aproape fără limite, dată de intrarea în „era digitalizării”. Adevărul subliniat de Umberto Eco, care afirma că, în epoca internetului, orice nebun sau prost poate deveni influencer. Falsele modele, mediatizate în exces. Lipsa (oarecum firească) a unui control eficient al mediatizării pe internet. Eros și Thanatos (Sigmund Freud). Pericolul activării în exces a simbolurilor arhetipale ale arhetipului „umbra” (Carl Gustav Jung). Din spatele ecranului, prin lipsa socializării, în solitudine, apar înstrăinarea, alienarea și agresivitatea. Cauzele agresivității umane și cum poate fi aceasta evitată (Irinӓus Eibl-Eibesfeld). Nici marii specialiști nu au fost lipsiți de astfel de întâlniri, cu propria „umbră” (Carl Gustav Jung și apariția „Cărții Roșii”; cazul Sabinei Spielrein).