2. Articole
Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/52
Browse
3 results
Search Results
Item Using educational games in preparing children for school(CEP USM, 2024) Codreanu, Oana; Repida, TatianaThe didactic game has become an essential component in the early education process, representing an interactive and effective method for preparing children for school. A game is not only an enjoyable and fun activity for children, but also a powerful means by which they can develop the skills and knowledge needed to be successful in school and in life. Through playing, children can explore their curiosity, make independent discoveries, and actively learn without feeling pressured or obligated. This approach to learning helps children develop a sense of pleasure and satisfaction associated with learning, which can help maintain motivation and interest in school in the future. This article explores the crucial role that didactic games play in developing children’s cognitive, social and emotional skills, preparing them for academic success and integration into the school environment. Through the diversity of didactic games, children are exposed to pleasant and stimulating educational experiences that encourage them to explore, learn and develop in a holistic way.Item Rolul cadrului didactic în dezvoltarea motivației pentru învățare(CEP USM, 2023) Stoian, Oana-Mălina; Repida, TatianaOpțiunea de a trata această temă a rolului pe care îl are cadrul didactic în dezvoltarea motivației pentru învățare a elevilor din ciclul primar în cadrul articolului, rezidă din importanța modului în care este proiectată activitatea educațională, astfel încât elevul să fie atras de aceasta. Energia mobilizatoare este unică fiecărui elev, așa cum sunt și motivele învățării. De aceea rolul cadrului didactic este deosebit de important, întrucât de modul în care acesta creează situațiile de învățare, depinde (într-o oarecare măsură) și gradul de motivare a elevului.Item CONEXIUNE ȘI CONTINUITATE ÎN ORGANIZAREA PROCESULUI DE INSTRUIRE ÎN ȘCOALA SUPERIOARĂ(CEP USM, 2018) Repida, Tatiana; Paiu, Mihail; Țurcanu, CarolinaÎn articol este argumentată abordarea realizării interconexiunii și continu ității procesului didactic (componenta Metodologia de predare-învățarea) în învățământul superior.Accentul este plasat pe aplicații în cadrul cursurilor și seminarelor, pe învățare prin proiecte, pe utilizarea Tehnologiilor Informaționale și Comunicaționale (TIC) în procesul didactic.Se analizează opiniile studenților referitor la rolul pe care îl au metodele de predare-învățare în programul de studii universitare.