2. Articole
Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/52
Browse
2 results
Search Results
Item ORGANIZAREA PROCESULUI DIDACTIC ÎN ŞCOALA SUPERIOARĂ DIN PERSPECTIVA CONEXIUNII ŞI CONTINUITĂŢII METODOLOGIEI DE PREDARE-ÎNVĂŢARE(CEP USM, 2017) Repida, Tatiana; Paiu, Mihail; Țurcanu, CarolinaÎn articol sunt analizate opiniile studenţilor privind procesul de instruire în învăţământul superior, referitor la metodologia predării-învăţării. Studiul realizat empiric denotă că continuitatea în aplicarea metodologiei didactice constă în conștientizarea de către cadrele didactice a caracterului dinamic al metodologiei instruirii: diversificarea și combinarea strategiilor didactice în raport cu profilul de pregătire a specialiștilor, finalitățile/competențele, conținuturile, caracteristicile individuale ale studentului, experiențele acumulate, condițiile în care se desfășoară procesul educațional.Item CONEXIUNE ŞI CONTINUITATE ÎN DEZVOLTAREA COMPETENŢ ELOR PROFESIONALE ALE STUDENŢILOR – VIITOARE CADRE DIDACTICE PRIN STAGIILE DE PRACRTICĂ(CEP USM, 2016) Repida, Tatiana; Paiu, Mihail; Țurcanu, CarolinaÎn articol este analizată problema privind formarea continua a competenţelor profesionale în contextul stagiilor de practică în condiţiile învăţământului pe cicluri în şcoala superioară. Accentul este plasat peformarea/dezvoltarea competenţelor profesionale în legătură cu noua concepţie a învăţământului superior expusăîn Codul Educaţiei al Republicii Moldova şi în Strategia „Educaţia 2020”. Formarea/dezvoltarea competente lor profesionale e corelată cu cerinţele Cadrului Naţional al Calificărilor din învăţământul superior privind pregătirea specialiştilor în învăţământul universitar. Se concluzionează că formarea/dezvoltarea competenţelor profesionale în corelare cu ciclurile de învăţământ superior în cadrul stagiilor de practică, pe de o parte, şi cu Cadrul Naţional al Calificărilor din învăţământului superior, pe de altăparte, este în beneficiul angajaţilor şi al angajatorului.