2. Articole
Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/52
Browse
13 results
Search Results
Item INTEGRALITATEA PROCESULUI FORMĂRII COMPETENŢELOR LA ELEVI(CEP USM, 2016-05-13) Muraru, ElenaItem ASIGURAREA CONTINUITĂŢII ÎNTRE FORMAREA INIŢIALĂ ŞI CONTINUĂ A CADRELOR DIDACTICE(CEP USM, 2015-04-24) Muraru, ElenaItem INCLUZIUNEA – ASPECT IMPORTANT AL DIMENSIUNII SOCIALE ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL SUPERIOR(CEP USM, 2013-09-26) Muraru, ElenaItem STANDARDELE DE FORMARE PROFESIONALĂ, CONDIŢIE DE ASIGURARE A CALITĂŢII ÎNVĂŢĂMÎNTULUI SUPERIOR(Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2005) Muraru, Elena; Dandara, OtiliaItem STANDARDELE ÎNVĂŢĂMÎNTULUI SUPERIOR(Centrul Educaţional Pro Didactica, 2001) Muraru, Elena; Dandara, Otilia; Silistraru, NicolaeItem STANDARDE ALE ÎNVĂŢĂMÎNTULUI UNIVERSITAR: STRATEGIA PROIECTĂRII(Centrul Educaţional Pro Didactica, 2003) Rusnac, Gheorghe; Guţu, Vladimir; Muraru, Elena; Dandara, OtiliaItem STANDARDE ALE ÎNVĂŢĂMÎNTULUI UNIVERSITAR: STRATEGIA PROIECTĂRII(Centrul Educaţional Pro Didactica, 2003) Rusnac, Gheorghe; Guţu, Vladimir; Muraru, Elena; Dandara, OtiliaItem INTERCONEXIUNEA DINTRE CURRICULUMUL DISCIPLINEI DE STUDIU ŞI CADRUL NAŢIONAL AL CALIFICĂ RILOR(CEP USM, 2011) Muraru, Elena;Le problème majeur de l'enseignement supérieur dans l'espace européen est le cadre de qualifications, où la reconnaissance des diplômes et des qualifications, leurs compatibilité est l'une des exigences de base pour l'assurance de la qualité dans l'enseignement supérieur. Le Cadre National de Qualifications (CNQ) est conçu comme une description des résultats d'apprentissage, il est en connexion réciproque avec tous les produits curriculaires. L'idée principale de cet article est l'interconnexion du CNQ avec le curriculumde la discipline d'étude.Item REPERE CONCEPTUALE PRIVIND IMPLEMENTAREA ŞI ÎMBUNĂTĂŢIREA SISTEMULUI DE MANAGEMENT AL CALITĂŢII ÎN INSTITUŢIILE DE ÎNVĂŢĂMÂNT SUPERIOR DIN REPUBLICA MOLDOVA(CEP USM, 2008) Muraru, Elena; Dandara, Otilia; Spinei, AngelaThe present article is aimed to contribute both to theoretical and practical understanding of quality assurance system in Higher Education Institutions in Republic of Moldova. The authors provide a series of recommendations to administrative staff and to teachers involved in the process of quality assurance. Thus, starting with a conceptual perspective of terminology explanation and diachronic analysis we continue to emphasize the most important elements of the Quality Assurance System that would be implemented in Moldova universities. Taking into account our national specific features, at the very end of the document we describe the risks that could appear in the process of implementation or enhancement of the system.Item CADRUL NAŢIONAL AL CALIFICĂRILOR. CALIFICĂRILE PROFESIONALE, FINALITĂŢI ALE ÎNVĂŢĂMÂNTULUI UNIVERSITAR(CEP USM, 2008) Muraru, Elena; Dandara, Otilia; Spinei, AngelaRepublic of Moldova started to implement the National Qualifications Framework in Higher Education in 2006, according to the Ministry of Education Regulations. The process of qualifications elaboration has given the qualifications in all areas of higher education. However, the elaboration is at the initial level and a lot of work should be done. The following article is an attempt to present the conceptual approach to qualifications in Higher Education and intends to be the first in a series that would be provided in the present publication.