2. Articole

Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/52

Browse

Search Results

Now showing 1 - 1 of 1
  • Thumbnail Image
    Item
    CURRICULUMUL EDUCAȚIONAL INTEGRAT: CONCEPT ȘI PERSPECTIVELE INTEGRALITĂȚII
    (CEP USM, 2024) Guțu, Vladimir; Velișco, Nadejda
    Conceptul de curriculum integrat în ultimul timp a devenit unul discutabil dar și actual. Deși există mai multe abordări și teorii cu privire la curriculum-ul integrat, problema conceptualizării acestui fenomen rămâne una la ordinea de zi. Articolul dat vine să elucideze unele aspecte ale conceptului „curriculum-ul integrat”. Primul obstacol în conceptualizarea curriculum-ului integrat ține de diversitatea chiar și de ambiguitatea abordărilor a curriculum-ului educațional în genere. În acest caz apare întrebarea, ce integrăm? Curriculum-ul − paradigmă, curriculum-ul − finalitate, curriculum-ul − concept, curriculum-ul − proces, curriculum-ul − sistem de produse, sau integrăm numai unele elemente de construcție curriculară etc.? Accentul se pune pe analiza abordărilor teoretice ale conceptului de curriculum și de curriculum-ul integrat, dar și pe analiza tendințelor în cercetarea curriculară a fenomenului enunțat. Totodată se descriu unele perspective ale integrării curriculare în cadrul unei discipline (integrate și/sau integre) și în cadrul a mai multor discipline.