2. Articole
Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/52
Browse
3 results
Search Results
Item CURRICULUMUL UNIVERSITAR – FACTOR DETERMINANT ÎN REALIZAREA CONTINUITĂȚII ȘI INTERCONEXIUNII ÎNTRE CICLURI DE ÎNVĂȚĂMÂNT SUPERIOR(CEP USM, 2019) Guțu, VladimirÎn articol este abordată problema privind curriculumul universitar din perspectiva valențelor acestuia în realizarea continuității și interconexiunii între cicluri de învățământ superior. În acest sens, curriculumul universitar, privit ca teorie, finalitate, conținut, proces și produs, dispune de mecanisme și oportunități de asigurare a continuității și interconexiunii între cicluri de învățământ superior. Aceste mecanisme țin de cadrul conceptual, teleologic, conținutal și procesual ca demersuri curriculare de valorificare a principiilor de continuitate și interconexiune.Item RECONCEPTUALIZAREA EVALUĂRII CURRICULUMULUI UNIVERSITAR(CEP USM, 2017) Guțu, VladimirÎn articol este abordată problema privind evaluarea curriculumului universitar din perspectiva postmodernității. Accentul se pune pe definirea curriculumului universitar în calitate de obiect al evaluării, pe analiza diferitelor modele de evaluare a curriculumului universitar, pe stabilirea unui sistem de indicatori și descriptori, ca bază pentru elaborarea instrumentarului evaluării. Totodată, conceptul de evaluare a curriculumului universitar presupune și modalități de realizare a conexiunii inverse în raport cu rezultatele evaluării.Item CURRICULUM UNIVERSITAR DIN PERSPECTIVA CONTINUITĂŢII ŞI INTERCONEXIUNII DINTRE CICLURILE ÎNVĂŢĂMÂNTULUI SUPERIOR(CEP USM, 2016) Guțu, VladimirÎn articol este abordată problema ce vizează realizarea interconexiunii, coerenţei şi continuităţii curriculare între ciclurile învăţământului superior: licenţă, masterat, doctorat. Sunt identificate şi analizate liniile directorii de realizare a acestui proces: politici curriculare, competenţe/finalităţi, calificări, conţinuturi, strategii didactice şi de cercetare, forme de învăţare. Autorul propune un concept şi o metodologie de realizare a interconexiunii, coerenţei şi continuităţii curriculare între ciclurile învăţământului superior.