2. Articole
Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/52
Browse
3 results
Search Results
Item PROVOCĂRI CURENTE ALE STAGIILOR UNIVERSITARE DE PRACTICĂ PEDAGOGICĂ DIN PERSPECTIVA EDUCAȚEI INTERCULTURALE(CEP USM, 2020) Goraș-Postică, VioricaStudiul prezintă rezultatele unei cercetări pedagogice ale problematicii stagiilor de practică din universități, inclusiv din perspectivă interculturală. Aspectele investigate țin de reliefarea succeselor, practicilor avansate, dar și de provocările și dificultățile ce intervin la etapa actuală în gestionarea și valorificarea competențelor achiziționate de studenții, viitori pedagogi, pe parcursul diferitor tipuri de practică. Lotul de subiecți, investigați în calitate de experți în domeniu, a inclus cadre didactice universitare, coordonatori de practică, iar chestionarea ca metodă de bază a fost relevantă obiectivelor de cercetare, cu caracter constatativ, formativ și de control la subiectul dat.Item EDUCAŢIA INTERCULTURALĂ ÎN SUEDIA(Centrul Educaţional PRO DIDACTICA, 2014) Goraș-Postică, Viorica; Bezede, RimaArticolul prezintă rezultatele unei vizite de studiu la Stockholm, Suedia, a unei delegaţii multiculturale în cadrul proiectului „Educaţie interculturală pe ambele maluri ale Nistrului”, iniţiat şi coordonat de C.E. PRO DIDACTICA. Valorile promovate de şcoala suedeză şi în societate sînt: libertatea, pacea, democraţia şi respectul pentru fiecare, stimularea dezvoltării creatoare a personalităţii şi a comunităţii într-o societate aflată în schimbare continuă.Item DEZVOLTAREA COMPETENTEI INTERCULTURALE: DE LA DOCUMENTELE CURENTE DE POLITICI LA REALITATI SI CONTEXTE IMEDIATE(Centrul Educaţional PRO DIDACTICA, 2019) Goraș-Postică, VioricaArticolul dat prezintă rezultatele unui studiu de analiză a documentelor curente de politici educaţionale,relevante contextului academic universitar din Republica Moldova, secundate de o analiză a răspunsurilor la un minisondaj de opinie printre cadrele didactice şi manageriale din universităţile cu profil pedagogic. Cercetarea s-a realizat în cadrul proiectului Promovarea şi dezvoltarea educaţiei interculturale în formarea iniţială a cadrelor didactice, implementat de C.E. PRO DIDACTICA, cu sprijinul Fundaţiei pentru Copii Pestalozzi din Elveţia, care are ca finalitate dezvoltarea curriculară şi formarea iniţială şi continuă a cadrelor didactice din perspectiva competenţei interculturale