2. Articole
Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/52
Browse
1 results
Search Results
Item EDUCAȚIA INCLUZIVĂ ÎN REPUBLICA MOLDOVA: REPERE LEGISLATIV - REGLATORII ACTUALIZATE ȘI INEGALITĂȚI PERPETUATE(CEP USM, 2018) Goraș-Postică, Viorica; Guțu, SvetlanaIn articol este abordată problematica educației incluzive la diverse stadii de școlarizare în Republica Moldova, fiind subliniat decalajul dintre prerogativele legii și malpraxisul educațional. Sunt analizate unele inegalități sociale generate de practici non-incluzive din învățământul profesional, care au repercusiuni asupra integrării sociale și profesionale a persoanelor cu nevoi educaționale speciale. De asemenea, după o investigare a legilor de bază și a funcționării acestora în anumite contexte, autorii recomandă o serie de măsuri urgente care trebuie luate, pentru a preveni încălcările drepturi lor omului referitoare la învățătură și obținerea unei meserii.