2. Articole

Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/52

Browse

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Thumbnail Image
    Item
    STRATEGII DE ABILITARE PSIHOSOCIALĂ A FEMEII
    (CEP USM, 2016) Ganea, Eugenia
    The Master Thesis “Strategies on Psychosocial Empowerment of Women” highlights the link between the psychosocial empowerment of women through self-confidence, self-esteem, development of autonomy and harmonization of the social relationship in the couple. Psychosocial empowerment of women, as a process of development of autonomy and self-confidence, is an important aspect of her ability to request respect for her own rights and needs, creation of a conducive environment for mutual respect in the family, raising of children in the spirit of equality and respect for personal autonomy.
  • Thumbnail Image
    Item
    EDUCAȚIA LA DISTANȚĂ ÎN PERIOADA DE CARANTINĂ PROVOCATĂ DE PANDEMIA COVID - 19 ȘI IMPACTUL DISPROPORȚIONAT ASUPRA FETELOR
    (CEP USM, 2020) Ganea, Eugenia
    În prezentul articol punem în discuție aspectele ce țin de impactul disproporționat al învățământului online în condițiile carantinei impuse de coronavirus, modul în care sunt afectate fetele, în particular cele încadrate în instituțiile de învățământ profesional tehnic. Accesul disproporționat la tehnologii pentru învățare online și lipsa timpului care normal ar fi fost alocat învățării sunt două motive care fac impactul negativ de gen mai profund asupra fetelor comparativ cu băieții, în toate treptele de învățământ. Această criză ar putea influența serios sistemul de învățământ profesional tehnic pe termen mediu și lung, ținându se cont de segregarea de gen a multor profesii, impactul pe care l-a avut această criză asupra afacerilor din domeniul restaurantelor și cafenelelor, precum și pierderea locurilor de muncă în acest sector.
  • Thumbnail Image
    Item
    VALORIFICAREA EGALITĂȚII DE GEN ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PROFESIONAL TEHNIC ÎN REPUBLICA MOLDOVA: REALITĂȚI ŞI PERSPECTIVE
    (CEP USM, 2018) Ganea, Eugenia; Bodrug-Lungu, Valentina
    În articol sunt abordate inegalitățile de gen în învățământul profesional tehnic și rolul pe care îl joacă normele sociale și prejudecățile de gen. Cercetarea este determinată de necesitatea elaborării unui suport teoretic și metodologic pentru cadrele didactice și alți actori responsabili de politici în domeniul învățământului profesional tehnic. Obiectivele cercetării constau în a discuta rolul școlilor profesionale și rolul pe care îl au în pregătirea elevilor, în a dezvolta competențe sensibile la dimensiunea de gen a cadrelor didactice în instituțiile de învățământ profesional tehnic, în a elimina prejudecățile de gen în cadrul procesului educațional și didactic și în a crea un mediu sensibil la dimensiunea de gen.
  • Thumbnail Image
    Item
    ANALIZA CONTEXTULUI ȘI OPORTUNITĂȚI DE INTEGRARE A EDUCAȚIEI DE GEN ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PROFESIONAL TEHNIC DIN REPUBLICA MOLDOVA
    (CEP USM, 2018) Ganea, Eugenia
    În cadrul prezentei cercetări, am studiat atât contextul social existent în Republica Moldova, cât și cadrul normativ aferent oportunității ce ține de integrarea educației de gen în sistemul de învățământ profesional tehnic. Metodologia este bazată pe analiza la nivel meta (norme sociale), macro (politici), meso (instituții) și micro (beneficiari). Această metodologie este în special potrivită pentru analiza integrării educației de gen în învățământul profesional tehnic, deoarece abordează un sector anume și oferă o privire multidimensională asupra situației din acest sector.