2. Articole

Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/52

Browse

Search Results

Now showing 1 - 6 of 6
  • Thumbnail Image
    Item
    FORMAREA COMPETENŢELOR PRIN ABORDAREA AXIOLOGICĂ A PROBLEMELOR DE CHIMIE
    (CEP USM, 2013) Mihailov, Elena; Cherdivară, Maia; Dragalina, Galina
    În articolsunt examinate aspecte ce vizează implementarea curriculei la chimie în scopul formării competenţelor specifice de a rezolva probleme la chimie prin prisma abordării lor axiologice, urmărindu-se şi scopul formării la elevi a sistemului de valori. Este reflectată esenţa abordării axiologice la lecţiile de chimie, prin asigurarea conexi unii sistemului de cunoştinţe, capacităţi, deprinderi cu sistemul de valori şi atitudini. Se explică şi se exemplifică potenţialul valoros al problemelor de chimie şi cerinţele metodologice pentru elaborarea lor în contextul abordat.
  • Thumbnail Image
    Item
    UNELE ASPECTE ALE EVALUĂRII REZULTATELOR ACADEMICE ÎN CADRUL PREDĂRII - ÎNVĂŢĂRII DISCIPLINELOR REALE
    (CEP USM, 2013) Dragalina, Galina; Guţu, Vladimir
    În lucrarea de faţă sunt tratate unele aspecte ale procesului de evaluare a rezultatelor învăţării la nivel universitar, importanţa, tipurile şi funcţiile evaluării. Caracterul aplicativ al lucrării constă în caracterizarea generală a testului de evaluare, a modalităţilor de elaborare a testelor pentru disciplinele ce ţin de ştiinţele reale. Sunt propuse verbele şi indicate modalităţile de utilizare a lor la nivel de cunoaştere, aplicare, integrare.
  • Thumbnail Image
    Item
    CONTINUITATEA ÎN ETAPELE DE FORMARE PROFESIONALĂ (Aspecte ale formării tânărului specialist chimist)
    (CEP USM, 2011) Dragalina, Galina; Velişco, Nadejda; Guţu, Vladimir
    The article is dedicated to the problem of Education in Republic of Moldova, the development and implementation of curriculum in chemistry, the aspects of Professional Formation. There are reflected the objectives of Professional Orientation on the high school and superior stages. Special attention is paid to the concept of the Initial and Continuously Professional Formation, structure, functions and implementation modality of this formation in chemistry.
  • Thumbnail Image
    Item
    ASPECTE PRIVIND FORMAREA INIŢIALĂ A TINERILOR PEDAGOGI DE CHIMIE ÎN CONTEXTUL REFORMELOR EDUCAŢIONALE
    (CEP USM, 2009) Velișco, Nadejda; Dragalina, Galina; Kudrițkaia, Svetlana; Revenco, Mihai; Chetruș, Petru
    A short analysis of the expertise of the Department of Chemistry and Chemical Technology concerning the initial formation of the young teachers of chemistry is presented in the light of the Bologna's Convention requirements. The formation is undertaken, following the main steps of the chemical education: fundamentals of chemistry - pedagogical education- teaching methodology- pedagogical practice- License Diploma and post university training. The place of the new aspects such as ecology, use of computer, skills of modeling etc. in university program of the first cycle is discussed.
  • Thumbnail Image
    Item
    O NOUĂ ETAPĂ ÎN MODERNIZAREA ÎNVĂŢĂMÂNTULUI PREUNIVERSITAR LA CHIMIE
    (CEP USM, 2007) Dragalina, Galina; Chetruș, Petru; Velișco, Nadejda; Kudrițkaia, Svetlana
    Ce matériau scientifique et méthodique décrit les étapes du développement de l’enseignement de la chimie, de la reforme curriculaire, les types d’élaborations et d’implantations, qu’ ont réalisées dans la période des années 1995-2007 les membres du groupe de création „Chimcont” à la Faculté de Chimie et Technologie Chimique de l’Université d’Etat du Moldova, y compris les manuels scolaires pour les cycles gymnase (les classes VII-IX) et lycée (les classes X-XII), les guides pour les professeurs et autres
  • Thumbnail Image
    Item
    CODUL DE ETICĂ, INTEGRITATEA ACADEMICĂ ŞI CALITATEA ÎNVĂŢĂMÂNTULUI LA UNIVERSITATEA DE STAT DIN MOLDOVA
    (CEP USM, 2015) Dragalina, Galina
    Principalele domenii de asigurare a calităţii în instituţia de învăţământ superior sunt: capacitatea instituţională, eficacitatea educaţională, managementul calităţii. Principiile, valorile şi normele comunităţii academice ale Universităţii de Stat din Moldova sunt reflectate în Codul de Etică, care este un ghid de integritate academică, un cod deontologic, un angajament moral al Universităţii de Stat din Moldova în faţa tuturor membrilor săi, dar şi în faţa societăţii, cod care a fost întocmit conform prevederilor Constituţiei Republicii Moldova şi care îşi găseşte reflectare în Codul Educaţiei.