2. Articole
Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/52
Browse
7 results
Search Results
Item Pаrticulаritățile și eficiențа prestării serviciilor sociаle integrаte pentru fаmilii cu copii în situаții de risc [Articol](CEP USM, 2025) Coroban, CristinaIntegrаreа serviciilor sociаle presupune trecereа de lа protecțiа copilului corectivă lа servicii preventive, identificând riscurile și promovând incluziuneа sociаlă а fаmiilor cu copi în situаții de risc. Serviciile integrаte de cаlitаte trebuie să răspundă cerințelor beneficiаrilor, fаctorilor de decizie, politicilor nаționаle și аctelor internаționаle și să fie vаlidete de opiniа prаcticienilor. Diferențа dintre eficiență și eficаcitаte în serviciile sociаle integrаte pentru copii și fаmilii în risc este semnificаtivă. Eficаcitаteа măsoаră аtingereа obiectivelor și obținereа rezultаtelor dorite, în timp ce eficiențа se referă lа utilizаreа optimă а resurselor pentru а mаximizа rezultаtele și а minimizа risipа. Аbordаreа multidisciplinаră și colаborаreа între profesioniști, fаmilii și comunitаte sunt esențiаle pentru mаximizаreа eficienței și eficаcității intervenției pentru fаmilii cu copii în situаții de risc. Implicаreа аctivă а fаmiliilor și monitorizаreа continuă а progreselor аjută lа аdаptаreа intervențiilor lа schimbările din nevoile beneficiаrilor, îmbunătățind аstfel eficаcitаteа pe termen lung.Item Monitorizarea copiilor în situație vulnerabilă: aspecte asistențiale [Articol](CEP USM, 2022) Coroban, CristinaMonitorizarea este un proces de colectare de rutină a informațiilor despre toate aspectele care implica procesul monitorizat. A monitoriza înseamnă a verifica modul în care evoluează situația după o intervenție asistențială printr-un proces de observație sistematică și intenționată. În acest articol autoarea relatează despre procesul de monitorizare a copiilor aflați în perioada de post-plasament, copii care au fost reintegrați în familia biologică sau extinsă. În acest sens, se face referire la instrumentele de monitorizare utilizate, care au fost dezvoltate prin proiectul De la Vulnerabilitate la Incluziune, susținut financiar de Fundația pentru copii Pestalozzi din Elveția și implementat în perioada ianuarie 2020 – decembrie 2022.Item ABORDĂRI CONCEPTUALE ALE FAMILIILOR CU COPII ÎN SITUAȚII DE RISC ÎN SOCIETATEA CONTEMPORANĂ(CEP USM, 2025) Coroban, CristinaIn contemporary society, the family of children at risk is a major concern for researchers, practitioners and decision-makers in the social field. These families face various challenges such as poverty, domestic violence, mental or physical health problems, lack of access to quality education and others. Conceptual approaches understand these situations as complex and multidimensional, requiring tailored and innovative interventions to support families in overcoming difficulties. The article will explore new perspectives and innovative solutions to increase the well-being of families with children at risk, reflecting current trends in research and social practice.Item PARTICULARITĂȚI SOCIODEMOGRAFICE ȘI COMPETENȚE SOCIALE ALE COPIILOR ÎN SITUAȚIE VULNERABILĂ DIN CENTRELE DE PLASAMENT(CEP USM, 2024) Coroban, CristinaAccording to national statistics, in the Republic of Moldova children continue to be a part of the population with a high degree of vulnerability. The poverty rate among children was 26% in 2020. Moreover, 10% of Moldovan children are exposed to extreme poverty. Children in vulnerable situations from placement centers have poorly developed social skills. In this context, the development and improvement of social skills of vulnerable children becomes imperatively necessary. The PRODOCS NGO carries out activities that contribute to the development and improvement of social skills for children from 8 placement centers. Social skills help to improve children’s positive behavior and also, to reduce negative behaviorItem MONITORIZAREA COPIILOR ÎN SITUAȚIE VULNERABILĂ(CEP USM, 2022-10-26) Coroban, CristinaMonitorizarea este un proces de colectare a informațiilor despre toate aspectele care implica procesul monitorizat. A monitoriza înseamnă a verifica modul în care evoluează situația după o intervenție asistențială printr-un proces de observație sistematică și intenționată. In procesul de monitorizare a copiilor in situatie vulnerabila, se aplica un șir de a instrumente de monitorizarea, care au fost dezvoltate prin proiectul De la Vulnerabilitate la Incluziune, susținut financiar de Fundația pentru copii Pestalozzi din Elveția și implementat in perioada, Ianuarie 2020 – Decembrie 2022.Item DEZVOLTAREA COMPETENȚELOR SOCIALE ALE COPIILOR PROVENIȚI DIN MEDII SOCIAL-VULNERABILE(CEP USM, 2022-11-10) Coroban, CristinaItem COMPETENȚELE SOCIALE ALE COPIILOR ÎN SITUAŢIE VULNERABILĂ(CEP USM, 2020) Coroban, Cristina