2. Articole

Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/52

Browse

Search Results

Now showing 1 - 1 of 1
  • Thumbnail Image
    Item
    CULTURA CALITĂȚII
    (Centrul Educaţional PRO DIDACTICA, 2018) Chicu, Valentina; Lîsenco, Serghei
    Atât managerii, cât și cadrele didactice proactive, cu abilități reflexive bine dezvoltate, au ajuns la următoarea concluzie: crearea comisiilor de asigurare a calității, elaborarea și implementarea standardelor nu sunt suficiente pentru asigurarea nivelului cel mai înalt a calității serviciilor educaționale. Factorul decisiv al producerii calității în instituția de învățământ este cultura calității. Autorii articolului propun răspunsuri la două întrebări: Ce înseamnă cultura calității în instituția educațională? Cum se „construiește” cultura calității într-o instituție? Articolul îmbină cugetări filozofice privind sensul termenului „cultura calității” cu sugestii practice, care pot fi implementate ușor în instituția de învățământ. Cititorii vor avea posibilitatea de a testa gradul de dezvoltare a culturii calității în instituția lor și de a lua decizii privind aspectele care solicită mai multă atenție. Mesajul principal este: cultura calității reprezintă un context organizațional care determină nivelul calității serviciilor educaționale; ea porneşte de la „eu” și se extinde până la „noi”, de la cadru didactic la întreaga comunitate academică din instituție.