2. Articole
Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/52
Browse
3 results
Search Results
Item CAUZALITATEA ȘI FACTORII DE RISC AI AGRESIVITĂȚII ȘI VIOLENȚEI ȘCOLARE(CEP USM, 2022) Balan, CorinaÎn articol este elaborată problematica violenței școlare din perspectiva cauzalității și a factorilor de risc implicați în acest fenomen.Violența școlară reprezintă latura întunecată a realității din sfera interacțiunilor sociale specifice vârstelor școlare. Ideea existenței unei baze biologice și a unei predispoziții către agresivitate nu reprezintă echivalentul ideii conform căreia unele ființe sunt programate a fi violente. Violența este rezultatul unor influențe biologice, dar, în mod deosebit, a unor influențe situaționale și de mediu. Determinând cauzele generatoare de violență și factorii de risc implicați și verificând măsura în care nivelul de agresivitate afectează comportamentul elevilor se pot identifica fie modalități de tratare individuală, care să culmineze cu menținerea sau cu transformarea atitudinii în raport cu normele școlare, fie se pot dezvolta programe ample destinate managementului conduitelor agresive. Violența școlară necesită o abordare obiectivă menită să identifice acele soluții care pot fi utilizate în vederea prevenirii și diminuării acesteia.Item VIOLENŢA ŞCOLARĂ ŞI IMPACTUL VARIABILELOR SOCIO-DEMOGRAFICE ASUPRA ACESTEIA(CEP USM, 2021) Balan, CorinaThis article deals with the issue of school violence from the perspective of socio-demographic aspects that constantly make their mark on this phenomenon. In order to be able to effectively prevent violent incidents in schools, it is necessary to study and know in depth these variables. By knowing better the characteristics of the aggressors, but also of the victims, we can understand them, also we can anticipate certain behaviors and thus intervene or prevent violent conflicts even before they break out.Item PREVENȚIA AGRESIVITĂȚII ȘI VIOLENȚEI ȘCOLARE(CEP USM, 2020) Balan, Corina; Guțu, ZoiaAgresivitatea și violența rămân preocupări pe cât de vechi, pe atât de actuale. Subiectul este inepuizabil, cauzele sunt adevărate complexe cauzale, formele de manifestare sunt variate, așa încât şi măsurile de prevenire sau de diminuare a comportamentelor agresive sunt greu de prescris atât pentru situaţii generale, cât şi pentru cazuri particulare.Violența în școală necesită o abordare obiectivă, menită să identifice soluții care pot fi utilizate în vederea prevenirii și diminuării sale. Dacă se verifică măsura în care nivelul de agresivitate afectează comportamentul elevilor, se pot identifica modalități de tratare individuală, care să culmineze cu menți nerea sau cu transformarea atitudinii, în raport cu normele școlare, dar, în același timp, se pot identifica și programe ample, destinate managementului conduitelor agresive. Identificând resorturile agresivității putem combate, în mod real, violența.