2. Articole
Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/52
Browse
2 results
Search Results
Item STIMA DE SINE ȘI MOTIVAȚIA PENTRU SUCCES LA ADOLESCENȚI(CEP USM, 2018) Asla, IbrahimFenomenul motivației trebuie examinat și analizat nu doar prin prisma scopului, dar şi ca o modalitate de a avea succes și rezultate înalte. Succesul reprezintă nivelul cel mai înalt în realizarea scopului. Pentru diferite forme de activitate umană (joc, învățare, muncă sau creație), motivația și eficiența acesteia ca factor de mobilizare pentru realizarea cu succes a acestora reprezintă un interes aparte. În acest context, problematica motivației pentru succes la adolescenți este importantă nu doar din punct de vedere teoretic, dar și practic.Item CONSIDERAŢII PSIHOPEDAGOGICE ASUPRA MOTIVAŢIEI PENTRU ÎNVĂŢARE(CEP USM, 2017) Asla, IbrahimÎnvăţarea şcolară este o activitate planificată, un model de acţiune dinamică, un plan de acţiune,prin care se reconstruieşte şi se dezvoltă sistematic cunoştinţe, idei şi moduri care ne ajută să fundamentăm, să examinăm şi să validăm adevăruri. Este activitatea de organizare şi autoorganizare a experienţei, de construcţie şi reconstrucţie a personalităţii elevului, de formare şi autoformare a propriei individualităţi bio-psihosocio culturale. La rândul ei, motivaţia este şi rămâne o problemă importantă atât pentru profesorul care se confruntă cu situaţii benefice, cât şi pentru elevul care este motivat să înveţe şi are resurse energetice şi obiective clare, întrucât este pus să găsească instrumentele şi contextele de menţinere şi de valorificare maximă, de transformare a ei într-o resursă permanentă de dezvoltare. Motivaţia are nu doarun caracter energizator sau activator asupra comportamentului, ci totodată şi unul de direcţionare a comportamentelor. Astfel,putem conchide că motivaţia dispune de două segmente importante: unul de energizare, iar celălalt vectorizant, de orientare a comportamentului spre realizarea unui anumit scop.În articolul de faţă este efectuală o analiză a paradigmelor ştiinţifice careîncearcă explicarea unui fenomen atât de complex precum motivaţia pentru învăţare ca componentă primordială în obţinerea performanţelor şcolare.