2. Articole

Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/52

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    ВЫПОЛНЕНИЕ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ ДЕТЬМИ С АУТИЗМОМ
    (2021) Анцибор, Людмила; Гуркова, Мария
    Integrarea copiilor cu autism în sistemul educațional a fost multă vreme un subiect de controversă și rămâne un subiect care are nevoie de abordare temeinică teoreti co-practică a problemei performanței copiilor cu autism, precum și a nivelului lor de asimilare socială și academică în școală. În legătură cu această problemă, luarea în considerare a unui complex de sarcini care vizează dezvoltarea polisenzorială, dezvol tarea ideilor și cunoștințelor despre lumea înconjurătoare, dezvoltarea funcțiilor cogni tive și creșterea nivelului de adaptare emoțională și comportamentală, motivația pentru comunicare și performanța de a realiza și a efectua diferite activități, prin dezvoltarea abilităților motrice, abilităților în activități de autoîngrijire și de joc, precum și dezvol tarea abilităților de comunicare bazate pe autocontrol ale copilului cu autism și TSA. În cazul în care copilul cu autism și-a dezvoltat abilități de autoîngrijire, aceasta înseamnă că domeniile-cheie discutate, cum ar fi performanța academică (care implică răspunsul copilului la semnale multiple, în același timp motivația de a iniția și a răspun de adecvat stimulilor sociali și de mediu) se va dezvolta în mod normal, în sensul nive lului de dezvoltare conform vârstei unui elev tipic. Implicarea multidisciplinară a unei echipe de specialiști în predarea și învățarea copiilor diagnosticați cu TSA și autism la vârsta școlară se accentuează și este direcționată spre îmbunătățirea performanței acestor elevi în îndeplinirea sarcinilor școlare (activități academice) și spre reducerea comportamentui distructiv în clasele cu incluziune deplină. Rezultatele studiilor noastre pilot au arătat că ele ne permit să folosim capacitățile de împlinire a abilităților motrice sau să rezolvăm sarcini motorii în cadrul unei forme interdisciplinare de antrenament folosind materiale stimulatoare care măresc precizia acțiunii și productivitatea acesteia și, în același timp, să reducem nivelul de afectivitate şi gradul manifestării comportamentului distructiv.
  • Thumbnail Image
    Item
    ТЕОРЕТИЧЕСКИЕ АСПЕКТЫ ДИАГНОСТИКИ АУТИСТИЧЕСКОГО РАССТРОЙСТВА У ДЕТЕЙ И ЕГО ТИПОЛОГИЯ
    (CEP USM, 2023) Анцибор, Людмила; Гуркова, Мария
    Сложность постановки и выявления диагноза у детей с аутистическим расстройством обусловлена наличием постоянно изменяющейся клинико-психической картины проявления данного расстройства. Психолого-педагогическая, а также коррекционная работа с детьми с аутизмом и расстройством аутистического спектра сложна, многообразна и существенно отличается от других видов нарушений психического развития. До сих пор не выявлена точная причина возникновения аутистических нарушений, но существует предположение, что это некая форма биологического (органического), а также неврологического нарушения ЦНС, вызывающая отклонения в развитии высших психических функций. Аутистические нарушения, не считавшиеся до последнего времени психическим заболеванием, объяснялись как результат недостаточного воспитания не только со стороны родителей, но и специалистов. Между тем отсутствуют также достаточно обоснованные доказательства того, что аутистические нарушения могут являться результатом химико-биологических или внешних воздействий на возникновение данного расстройства у детей и его изучение.