2. Articole
Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/48
Browse
3 results
Search Results
Item UNELE DATE CU REFERIRE LA BISERICA ARMEANĂ „ ÎNVIEREA DOMNULUI ” DIN CHIŞINĂU(CEP USM, 2017) Gumenâi, IonArticolul de faţă se referă la istoria urbanistică a Chişinăului, iardacă esă fim mai precişi –la construcţia Bisericii armene „Învierea Domnului”ridicateîn cimitirul armenesc din această urbe. O atenţie aparte se acordă unor documente ce au fost colectate la Arhivele Naţionale ale Armeniei.Item CONSIDERAŢII CU PRIVIRE LA DENOMINAŢIUNILE RELIGIOASE DIN BASARABIA ÎN SECOLUL AL XIX - LEA(CEP USM, 2013) Gumenâi, IonMaterialul prezentat este bazat atât pe surse istoriografice, cât şi de arhivă ce vin să pună în discuţie o seriede date privind apariţia, soarta şi numărul comunităţilor diferitelor denominaţiuni religioase care au existat în Basarabia în secolul al XIX-lea. Tema investigaţiei a fost aleasă nu întâmplător, deoarece acest subiect nu a fost temeinic abordat de către specialiştii în domeniu.Item INSTITUŢIA BISERICII CA INSTRUMENT DE COORDONARE A VIEŢII SPIRITUALE A COLONIŞTILOR GERMANI DIN BASARABIA (1814-1875)(CEP USM, 2017) Gumenâi, IonÎn materialul prezentat, autorul,pornind de la general spre particular şi bazându- se pe sursele documentare şi analiza istoriografiei, încearcă o analiză a ceea ce a însemnat instituţia bisericii protestante în viaţacomunităţilor germane.În primul rând se atrage atenţieasupra faptului că,dat fiind structura eteno-confesională a comunităţilor germane,instituţia Bisericii luterane precum şi rolul acordat religiei,aceasta practic nu putea lipsi din viaţa populaţiei germane. Mai mult,datorită cadrului legislativ (analizat în articol), care a fost creat înImperiul Rus pentru evoluţia comunităţilor germane, Biserica s-a încadrat şi în ceea ce a însemnat latura administrativă, dar şi în cea educaţională, ea de fapt constituind axa în jurul căreia a evoluat acest segment şi,bineînţeles, punctul de pornireîn dezvoltarea moral-culturală a comunităţilor germane.