2. Articole

Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/25

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    ABORDĂRI TEORETICO-METODOLOGICE PRIVIND COMPORTAMENTUL CONSUMATORULUI PRIN PRISMA PROCESULUI DECIZIONAL
    (CEP USM, 2021) Hămuraru, Maria; Bulat, Veronica
    Actualmente, procesul decizional al consumatorului reprezintă un subiect important de discuție în rândul tuturor entităților economice producătoare și prestatoare de servicii. Astfel, specialiștii de marketing din cadrul firmelor sunt permanent preocupați de dorințele și nevoile consumatorilor, de stimulii, de factorii care influențează alegerea de cumpărare, aceasta fiind problema primordială. Creșterea complexității vieții economice, precum și progresul tehnico-științific au condus la necesitatea cunoașterii mecanismului comportamentului uman, care devine tot mai complicat și mai amplu, dar în același timp tot mai interesant și provocator. În condițiile actuale, oferta posedă multiple variante, consumatorii dobândesc foarte multe posibilități de alegere a produselor și serviciilor, iar puterea de cumpărare a populației, împreună cu nivelul de educație și cultură, a crescut considerabil, ceea ce influențează cumpărătorul să-şi satisfacă mai multe trebuinţe, mai sofisticate, calitativ ridicate, aspect de care ține seama, numaidecât, producătorul, pentru a putea veni în întâmpinarea dorinţelor acestuia. Astfel, dacă producătorul nu distinge la timpul potrivit aceste noi opţiuni ale clientului, acesta se va îndrepta către un alt producător.
  • Thumbnail Image
    Item
    PROCESUL DECIZIONAL ÎN ACTIVITATEA BĂNCII COMERCIALE
    (CEP USM, 2009) Enicov, Igor; Bunescu, Gheorghe; Radomscaia, Oxana
    Le processus décisionnel d’une entreprise représente l’ensemble des décisions adoptées et implémentées dans son activité et structurées selon les objectifs et l’hiérarchie manageriale. Dans le cadre de ce processus chaque étape de la prise d’une décision constitue elle-même un processus décisionnel compliqué. L’activité de prise de décision dans la banque commerciale est basée sur un algorithme rationnel de sélection qui implique quelques étapes. Lors de l’apparition d’une tâche nouvelle s’impose la nécessite de parcourir toutes les étapes du processus décisionnel. La totalité des documents normatifs et régulatoires internes crée le système de documentation interne. Les lacunes dans ce système de documentation soumettent la banque au risque opérationnel excessif, c’est pourquoi sa gestion et sa structuration correcte constituent des priorités décisives pour la banque commerciale.