2. Articole

Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/25

Browse

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Thumbnail Image
    Item
    SĂNĂTATEA ȘI IGIENA- FACTORI ÎN SPORIREA COMPETITIVITĂȚII SECTORULUI TURISTIC
    (CEP USM, 2023) Dombrovschi, Ina
    Turismul și călătoriile sunt stimuli importanți pentru dezvoltarea economică, precum și pentru competitivitatea turistică a țărilor. În ciuda contribuției sale la creșterea economică, dezvoltarea sectorului turistic poate fi împiedicată de o serie de obstacole de natură diferită, care pot afecta competitivitatea acestui sector. Printre acestea am putea specifica, sănătatea și igiena în turism, care reprezintă o asigurare a condițiilor pentru menținerea sănătății publice și pentru ca turiștii să se simtă mai în siguranță, iar destinațiile turistice să devină mai competitive. În acest context, scopul acestui studiu este de a analiza importanța și relația dintre sănătate și igienă și competitivitatea destinațiilor. Astfel, s-a pus accentul pe aspectele care contribuie la creșterea competitivității turismului și pe sănătatea și siguranța călătorilor. Prin intermediul indicelui de competitivitate turistică, au fost evidențiate criteriile care dețin o poziție dominantă în asigurarea condițiilor favorabile pentru turiști. Rezultatele arată că sănătatea și igiena sunt piloni importanți care măsoară competitivitatea destinației. Analiza indică o corelație pozitivă între pilonul sănătate și igienă și competitivitatea generală.
  • Thumbnail Image
    Item
    COMPETITIVITATEA ȘI DEZVOLTAREA DURABILĂ A CLUSTERULUI TURISTIC – MODEL DE MĂSURARE A IMPACTULUI TURISMULUI ASUPRA DEZVOLTĂRII LOCALE
    (CEP USM, 2017) Buzdugan, Adriana
    This article proposes a model for measuring the impact of the tourism cluster on local development in order to assess the interaction of the cluster in tourism, the impact of competitiveness and sustainability on the economy, society and the environment. The theoretical basis of this model is based on the cluster concept and on the typology of adapting and integrating the concepts of systemic competitiveness and sustainability in economic, social, cultural, environmental and political dimensions. The proposed model presents a holistic, multidisciplinary and multisectoral vision of local development, brought back through a systemic approach to the concepts of competitiveness, social equity and sustainability. Its results make it possible to strategically guide the agents in charge of public sector tourism policies, as well as the strategies of competitiveness, competition, cooperation and sustainability in companies and private institutions.
  • Thumbnail Image
    Item
    PROMOVAREA VALORILOR EPOCII CUNOȘTINȚELOR: DE LA TEORIE LA PRACTICĂ
    (Academia de Administrare Publică, 2019) Gribincea, Alexandru; Habashi, Manal; Gribincea, Alexandru.A.
    Values are not something that can be bought or sold, they are something worth living for. The most important function of social values is to play the role of selection criteria from alternative modes of action. The multifactorial nature of innovative development of education is thus revealed. Special attention is paid to knowledge management and to strategic model for the formation of professionals. At present, a new economy is clearly emerging, a knowledge and economy-based economy, a knowledge economy where the key to prosperity and job creation is the degree of implementation of new concepts, the ideas of innovation and technology in all sectors of the economy, as well as the protection of the environment. We discuss the integrated nature of competence, the correlation between competence and motivation.
  • Thumbnail Image
    Item
    CĂI DE EFICIENTIZARE A MANAGEMENTULUI COMERCIAL ÎN SECTORUL AGROALIMENTAR
    (CEP USM, 2017) Diaconu, Tatiana; Pascari, Ludmila
    Creşterea performanţelor privind sectorul agroalimentar este o prioritate pentru economia Republicii Moldova. Competitivitatea ridicată, diversificarea gamei de produse, dar şi modalitatea de stabilire a principalelor pieţe de desfacere sunt doar câteva condiţii care ar conduce la eficientizarea managementului comercial în sectorul agroalimentar. În scopul eficientizării managementului comercial în sectorul agroalimentar, autorii au aplicat o modalitate prin intermediul căreia managerii îşi pot spori performanţele privind comercializarea produselor agroalimentare.