2. Articole

Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/25

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Thumbnail Image
    Item
    INOVAŢIILE ÎN COMERŢUL MODERN
    (CEP USM, 2013) Gribincea, Alexandru; Gherghina, Virgil; Colțea, Traian; Roșcăneanu, Radu
    Pentru o afacere, inovarea este o pârghie pentru consolidarea poziţiei sale în raport cu concurenţii săi. Inovaţia contribuie la cucerirea noilor pieţe prin oferirea de produse sau servicii unice, pentru a îmbunătăţi performanţa şi a reduce costurile, a extinde sau a menţine clienţii sau a îmbunătăţi imaginea de brand. Printre afacerile cu personal angajat mai mic de zece, 41% se declară ca fiind aplicat inovarea în perioada anilor 2002-2004, acestea reprezentând un sfert din companiile inovatoare ale economiei franceze. Consideram ca cele mai comune inovaţii organizaţionale se referă la întreprinderile comerciale. Inovaţiile în marketing, în procesul de introducere pe piaţă sunt puse în aplicare de către aproximativ una din cinci întreprinderi. Inovaţiile ce ţin de livrare referitoare la conceptul de vânzare sunt rare în aceste companii studiate. Se presupune că se combină diferite tipuri de inovare. Considerăm că principalii factori care influenţează comportamentul de inovare sunt: mărimea companiei, apartenenţa la un grup sau reţea şi dimensiunea pieţei. Cu toate acestea, costul este considerat principalul obstacol. Cheltuielile de inovare sunt concentrate în comerţul cu ridicata, în special în echipamente profesionale.
  • Thumbnail Image
    Item
    CĂI DE EFICIENTIZARE A MANAGEMENTULUI COMERCIAL ÎN SECTORUL AGROALIMENTAR
    (CEP USM, 2017) Diaconu, Tatiana; Pascari, Ludmila
    Creşterea performanţelor privind sectorul agroalimentar este o prioritate pentru economia Republicii Moldova. Competitivitatea ridicată, diversificarea gamei de produse, dar şi modalitatea de stabilire a principalelor pieţe de desfacere sunt doar câteva condiţii care ar conduce la eficientizarea managementului comercial în sectorul agroalimentar. În scopul eficientizării managementului comercial în sectorul agroalimentar, autorii au aplicat o modalitate prin intermediul căreia managerii îşi pot spori performanţele privind comercializarea produselor agroalimentare.
  • Thumbnail Image
    Item
    SECTORUL AGROALIMENTAR DIN REPUBLICA MOLDOVA: PROBLEME ŞI SOLUŢII
    (CEP USM, 2017) Diaconu, Tatiana; Mironov, Svetlana; ; ;
    Deşi dezvoltarea sectorului agroalimentar şi a comerţului cu produse agroalimentare este una dintre priorităţile de bază ale economiei Republicii Moldova, acesta rămâne a fi încă subdezvoltat. Concluzia derivă din sondajul elaborat de autori în baza a 190 de întreprinderi intervievate. Rezultatul sondajului relevă că producutării autohtoni se confruntă cu diverse probleme privind activitatea comercială, iar Guvernul Republicii Moldova ar fi oportun şi raţional să-şi consolideze eforturile întru implementarea unor acţiuni în acest scop.