2. Articole
Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/25
Browse
4 results
Search Results
Item СОВРЕМЕННЫЕ МЕТОДЫ ПРОДВИЖЕНИЯ УСЛУГ В ИНДУСТРИИ ГОСТЕПРИИМСТВА(CEP USM, 2022) Гричаная, АнастасияThe article is about classical and modern methods of promotion; a marketing, financial and economic analysis of the activities of the company "ISIDA" SRL. It also describes the main methods of promoting services by a travel agency, provides recommendations on the introduction of modern methods of promoting services for a travel agency, and evaluates their effectiveness.Item РАЗРАБОТКА ОНЛАЙН МАРКЕТПЛЕЙСА ДЛЯ РЫНКА ТУРИСТИЧЕСКИХ ПРОДУКТОВ РЕСПУБЛИКИ МОЛДОВА(CEP USM, 2022) Ротарь, ТамараCurrently, the tourism industry is undergoing an unprecedented development leap, which in turn has been facilitated by innovative Internet technologies. The development of an online marketplace can bring the Moldovan tourism product to a new level, providing it with promotion both for the domestic market and for foreign ones. The marketplace for tourism products of the Republic of Moldova is being developed to solve the problem of searching and booking current offers (tours, active holidays, excursions, events and activities) directly from operators.Item СТРАТЕГИЯ РАЗВИТИЯ ТУРИЗМА В МОЛДОВЕ КАК ЭЛЕМЕНТ СТАБИЛИЗАЦИИ И РОСТА ЭКОНОМИКИ СТРАНЫ(CEP USM, 2007) Грибинча, Александр; Кротенко, ЮрийSunt cercetate unele aspecte teoretice ale managementului strategic cu aplicaţie în domeniul turismului. Este estimată critic Strategia dezvoltării durabile a turismului în Republica Moldova în anii 2003-2015. În acelaşi rând, sunt înaintate propuneri de perfecţionare a acestei Strategii, inclusiv de elaborare a unei strategii noi privind dezvoltarea turismului internaţional în ţară.Item ПУТИ ПОВЫШЕНИЯ ЭФФЕКТИВНОСТИ МЕЖДУНАРОДНОГО ТУРИЗМА В МОЛДОВЕ(CEP USM, 2007) Грибинча, Александр; Кротенко, ЮрийSunt specificate locul şi rolul turismului internaţional în comerţul internaţional şi în economia Moldovei. Este constatată slaba eficienţă a metodelor utilizate întru activizarea turismului în ţară, evidenţiate cauzele stării actuale în această ramură a economiei naţionale şi propuse măsuri de eficientizare a turismului internaţional în Moldova