2. Articole
Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/25
Browse
3 results
Search Results
Item Plăţile electronice şi alte sisteme electronice de plăţi rapide şi de transferuri băneşti(CEP USM, 2024-09-20) Mariţ, AlexandruRezumat. În ultimii ani, sistemele bancare mondiale au suferit o serie de schimbări majore. Dereglementarea acestora, corelată cu schimbările rapide din tehnologie, a fixat unele repere privind ultimele tendinţe în domeniul financiar-bancar. De fapt, băncile evoluează într-un climat concurenţial, acesta fiind cel mai propice mediu pentru obţinerea veniturilor bancare. Toate aceste premise ghidează băncile pe calea dezvoltării tranzacţiilor lor, complicarea sistemelor de transfer de fonduri, majorarea rapidităţii şi securităţii lor. Operaţiunile bancare, care au ca obiect instrumentele şi tehnicile de plată, reprezintă un domeniu de importanţă majoră în desfăşurarea activităţii financiare şi nu numai în toate ţările, care acceptă sisteme monetare de plată. Activitatea băncilor comerciale în acest domeniu poarta caracterul unui serviciu principal nou, apărut datorită dezvoltării furtunoase a tehnologiilor informaţionale. Spre deosebire de operaţiunile bancare tradiţionale ca, de exemplu, creditarea, atragerea depozitelor, deservirea prin decontare de casă, emisiunea, deservirea cardurilor bancare, ca tip al activităţii bancare, a apărut relativ nu de mult. Pe măsură ce stilul de viaţă cotidian al oamenilor devine digital, omul interacţionează mai frecvent cu serviciile online şi generează cantităţi tot mai mari de date cu caracter personal, cardul bancar apare ca o invenţie modernaă a plăţii fară numerar. Prin faptul că oamenii îşi modifică interesele, necesităţile si preferinţele, specialiştii cotidieni încearcă să răspundă, dar şi să acopere aceste cerinţe, iar cardul bancar oferind numeroase oportunităţi omului modern, este totuşi şi o proiecţie a viitorului, fiind în legătură directa cu ştiinţa. Experţii care analizează tendinţele creării unui nou spaţiu economic cu valuta comună în rapoartele sale pun accent pe tema creării unui spaţiu comun de plată şi respectiv alegerea instrumentelor de plată electronică este într-adevăr o tendinţă contemporană a tuturor ţărilor.Item IMPLEMENTAREA MARKETINGULUI ÎN ACTIVITATEA BĂNCILOR DIN REPUBLICA MOLDOVA ŞI MODALITĂŢI DE EFICIENTIZARE A ACESTUIA(CEP USM, 2013) Gribincea, AlexandruCa proprietari de afaceri mici, tendinţa dvs. naturală este de a comercializa produsele şi serviciile la un public cât mai larg. Dacă vindeţi mochete, aţi putea considera că toată lumea care locuieşte la bloc este clientul dvs. potenţial. Dar despre acei oameni care au alergii sau cei în scaune cu rotile, oameni care trăiesc în apartamente sau persoane care au cumpărat un nou brand acasă? Ei la fel au toate posibilităţile, dar, probabil, nu sunt piaţa-ţintă. Cea mai largă piaţă-ţintă este formată din acei proprietari de mochete. Aici pot fi incluşi şi acei proprietari de case care au o anumită vârstă, care se gândesc la înlocuirea unui covor, la fel şi proprietarii de case noi care doresc fie să modernizeze, fie să modifice aspectul casei lor. Focalizarea asupra comercializării la o nişă este de a ajunge la acei oameni care sunt gata sa cumpere produsul sau serviciul dvs. Ceea ce nu înseamnă că nu puteţi vinde şi la alte nişe. Aceasta se explică prin concentrarea mijloacelor financiare în campanii de marketing ce vizează în mod specific nişa dvs. Astfel, piaţa de nişă devine importantă pentru afacerile bazate pe expertiză, pe consultanţi, web designeri etc. Scopul eforturilor de marketing este de a atrage cât mai mulţi clienţiItem IMPLEMENTAREA MARKETINGULUI ÎN ACTIVITATEA BĂNCILOR DIN REPUBLICA MOLDOVA ŞI MODALITĂŢI DE EFICIENTIZARE A ACESTUIA(CEP USM, 2012) Gribincea, AlexandruCa proprietari de afaceri mici, tendinţa naturală este de a vă comercializa produsele şi serviciile unui public cât mailarg. Dacă vindeţi mochete, aţi putea considera că toată lumea care locuieşte la bloc este clientul Dvs. potenţial. Dar despre acei oameni care au alergii, sau despre acei în scaune cu rotile, oameni care trăiesc în apartamente sau persoane care au cumpărat un nou brand acasă? Desigur, ei au toate posibilităţile, dar probabil nu sunt piaţa ţintă. Cea mai largă piaţă ţintă este formată din acei proprietari de mochete. Aici pot fi incluşi şi acei proprietari de case care au o anumită vârstă, care se gândesc la înlocuirea unui covor, la fel şi proprietarii de case noi care doresc să modernizeze, fie să modifice aspectul casei lor. Focalizarea asupra comercializării la o nişă, este de a ajunge la acei oameni care sunt gata sa cumpere produsul sau serviciul Dvs. Aceasta nu înseamnă că nu puteţi vinde şi la alte nişe. Faptul se explică prin concentrarea mijloacelor financiare în campanii de marketing ce vizează în mod specific nişa Dvs. Astfel, piaţa de nişă devine importantă pentru afacerile bazate pe expertiză, pe consultanţi, web designeri etc. Scopul eforturilor de marketing este de a atrage cât mai mulţi clienţi.