2. Articole
Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/25
Browse
2 results
Search Results
Item INOVAŢIILE ÎN COMERŢUL MODERN(CEP USM, 2013) Gribincea, Alexandru; Gherghina, Virgil; Colțea, Traian; Roșcăneanu, RaduPentru o afacere, inovarea este o pârghie pentru consolidarea poziţiei sale în raport cu concurenţii săi. Inovaţia contribuie la cucerirea noilor pieţe prin oferirea de produse sau servicii unice, pentru a îmbunătăţi performanţa şi a reduce costurile, a extinde sau a menţine clienţii sau a îmbunătăţi imaginea de brand. Printre afacerile cu personal angajat mai mic de zece, 41% se declară ca fiind aplicat inovarea în perioada anilor 2002-2004, acestea reprezentând un sfert din companiile inovatoare ale economiei franceze. Consideram ca cele mai comune inovaţii organizaţionale se referă la întreprinderile comerciale. Inovaţiile în marketing, în procesul de introducere pe piaţă sunt puse în aplicare de către aproximativ una din cinci întreprinderi. Inovaţiile ce ţin de livrare referitoare la conceptul de vânzare sunt rare în aceste companii studiate. Se presupune că se combină diferite tipuri de inovare. Considerăm că principalii factori care influenţează comportamentul de inovare sunt: mărimea companiei, apartenenţa la un grup sau reţea şi dimensiunea pieţei. Cu toate acestea, costul este considerat principalul obstacol. Cheltuielile de inovare sunt concentrate în comerţul cu ridicata, în special în echipamente profesionale.Item ROLUL INOVAȚIILOR ÎN COMERȚUL INTERNATIONAL(CEP USM, 2020) Garștea, Sergiu; Gribincea, AlexandruThe article discusses the problems of applying innovative technologies in the moder n trading of enterprises that are associated with changes in the activities of these organizations, which take place under the influence of the macro - environment. Such innovations cover the whole economic system, reflecting specifically in some of its bran ches and leading to an increase in the efficiency of its activity. The article also discusses the specific issues of innovation in wholesale and retail trade. Modern trends in economic development convincingly show the need to improve innovation, which ope ns up new opportunities for increasing competitiveness and modernizing the economic system. The innovation process, which covers the economic system as a whole, is specifically refracted in its individual branches. The commercial sector deserves special at tention in this context. The purpose of the study is to investigate theories, methodology and formulate practical recommendations for improving marketing forms and methods.