2. Articole

Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/22

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Thumbnail Image
    Item
    SPAȚIUL INFORMAȚIONAL AL REPUBLICII MOLDOVA SUB PRESIUNEA POTENȚIALULUI MANIPULATIV AL PROPAGANDEI STRĂINE
    (CEP USM, 2024) Peru-Balan, Aurelia
    În contextul actual al confruntărilor geopolitice, dezinformarea și propaganda au devenit instrumente esențiale pentru influențarea opiniei publice și subminarea stabilității în țările vizate. Republica Moldova este un exemplu unde aceste tactici sunt utilizate intensiv. În acest studiu de caz ne propunem să examinăm narativele propagandiste care sunt diseminate in spațiul informațional autohton și modul în care Republica Moldova își consolidează reziliența informațională pentru a contracara aceste fenomene și pentru a menține ordinea și stabilitatea în țară.
  • Thumbnail Image
    Item
    PROPAGANDA ÎN DISCURSUL POLITIC EXTERN AL STATULUI: REPERE PENTRU REPUBLICA MOLDOVA
    (Editura USM, 2024) Rotaru, Veronica; Dementiev, Diana
    This article researches the influence of propaganda in foreign policy approach of the state and evaluates in particular the Republic of Moldova. The importance of this problem studying was caused by the major role of propagandistic tools on the international arena at the moment. The propaganda phenomenon now uses soft ways to influence states via their foreign policy approach. The contemporary political world that counts on boosting its influence and performing national interest, sees an opportunity in developing and applying the propagandistic mechanisms that guarantee a firm position in the international system. In the case of the Republic of Moldova, the present reality shows that the population live in misinformation and aren’t interested in searching for the truth by following a lot of channels with fake news. Consequently, is tried to research the theoretical dimension of propaganda, to establish its tools on influencing the state’s actions in foreign policy and to evaluate the impact of the propagandistic actions of other states on the Republic of Moldova.
  • Thumbnail Image
    Item
    PROPAGANDA POLITICĂ ÎN REGIMURILE TOTALITARE
    (2023) Olteanu, Viorica
    In articolul de față sunt abordate noțiunele generale a fenomenului propagandei politice în regimurile totalitare. În primul rând, s-a evidențiat principalele definiții și funcții ale propagandei. În al doilea rând s-a analizat aspectele principale ale propagandei răspândite de regimurile totalitare. Propaganda întotdeauna este văzută ca un fenomen negativ. Desigur, propaganda presupune prezența unui public de masă ferm orientat către anumite stereotipuri. Cronologic, statele totalitare care au dezvoltat si institutionalizat propaganda, ridicând-o la nivelul politicii de stat după Primul Război Mondial au fost Rusia sovietică, Italia fascistă, Germania nazistă și Japonia militaristă. După cel de-al Doilea Război Mondial, același model propagandistic poate fi identificat și în alte state conduse de regimuri totalitare comuniste precum în China, Coreea de Nord, Vietnam sau Cuba, desigur cu unele specificități locale. Propaganda este nu doar un instrument al ideologiei, ci și un element independent în structura de ansamblu a sistemului ideologic.