2. Articole
Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/22
Browse
Item PARADIGME ALE COMUNICĂRII PREZIDENȚIALE: GENEZĂ, PERSUA DARE, RITUALIZARE(2018) Peru-Balan, Aurelia; Bahneanu, VitalinaArticolul propus conține o analiză lapidară a tendințelor comunicării prezidențiale care se pot cristaliza în politici ale comunicării prezidențiale. Autorii reamintesc cele trei forme primordiale de comunicare prezidențiale prin televiziune: imperativă, agora și interactivă. Studiul include o abordare istorică a tradiției principalelor două tipuri de discursuri prezidențiale – discursul inaugural și discursul despre Starea națiunii. În acest sens, sunt analizate discursurile inaugurale ale președintelui francez Emmanuel Macron, a președintelui român Klaus Iohannis, președinților americani – Barack Obama și Donal Trump. Din perspectiva tradiției și a dimensiunii persuasive, își găsesc abordare și discursurile președintilor Republicii Moldova - Mircea Snegur și Nicolae Timofti.Item PR, POZIȚIONARE ȘI DENIGRARE ÎN ALEGERILE PARLAMENTARE DIN REPUBLICA MOLDOVA, 24 FEBRUARIE 2019 7(2019) Peru-Balan, Aurelia; Bahneanu, VitalinaIn the present study we have elucidated the strategies and techniques of political PR used by the electoral actors in the parliamentary elections of February 24, 2019, which for the first time in the history of the Republic of Moldova were based on the mixed electoral system, with 50 deputies elected in a single national constituency and 51 deputiesin uninominal constituencies. Following the elections, in the Legislative there ascend: the PAS Electoral Platform DA (ACUM), PSRM, PDM and three independent candidates. The central themes in the electoral rhetoric were: the traditional cleavage of Moldova’s politics -East-West, high-level corruption, the integrity of the political class, national security, and the block of social issues. For the first time, an electoral actor -the block ACUM (NOW) -focuses on rhetoric on the topic of "deoligarchization" of the Moldovan state.Item RĂZBOIUL INFORMAȚIONAL, PROPAGANDA, FAKE-NEWS: CONTROLUL ASUPRA PERCEPȚIEI PUBLICE(2018) Peru-Balan, Aurelia; Bahneanu, VitalinaCe qui intéresse et motive les auteurs dans cette recherché, c‟est le phénomène très présent et actuel - la communication stratégique. Le concept de communication stratégique est plus large et comprend plusieurs autres concepts dans le domaine de la communication – la guerre informationnelle, les relations publiques, la diplomatie publique, la propagande, PSYOPS. Dans le contexte de la confrontation entre l'Occident et l'Orient, entre la Fédération Russe, d'une part, et les États-Unis, l'Union européenne, d'autre part, le problème de la sécurisation de l'espace européen de l'information et l'espace national d'information est devenue une priorité dans les politiques des Chancelleries Europrène, mais aussi du Parlement de Chisinau. Le concept de sécurité de l'information a été introduit pour la première fois dans le Code de la radiodiffusion en décembre 2017. Le Code permet également la transmission des programmes avec un contenu informatif, l'information analytique, militaire et politique réalisés dans les États membres de l'UE, les États-Unis; au Canada, ainsi que dans les États qui ont ratifié la Convention européenne sur la télévision transfrontière.Item VICTORIA LUI EMMANUEL MACRON - 2022: IMAGINE ȘI POZIȚIONARE. EȘECUL DIN ALEGERILE PENTRU ADUNAREA NAȚIONALA(2022) Peru-Balan, Aurelia; Bahneanu, VitalinaÎn acest articol ne propunem să facem o analiză a tehnicilor de relații publice folosite de personalul lui Emmanuel Macron la alegerile prezidențiale din aprilie 2022. Ne referim la tehnicile de poziționare, distincte de ceilalți concurenți și mai ales de concurentul din turul doi, Marine le Pen. Elucidăm contextul în care s-a desfășurat campania – războiul din Ucra- ina și președinția franceză a Consiliului European. De asemenea, am reflectat asupra vizitei de lucru a președintelui Macron în România și Republica Moldova și asupra percepției opor- tunității acesteia, inclusiv pentru consolidarea imaginii personale