4. Publicaţii didactice şi metodice
Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/172
Browse
28 results
Search Results
Item ECONOMIE: NOTE DE CURS(CEP USM, 2016) Hămuraru, Maria; Țurcanu, OleseaNotele de curs prezentate constituie un suport consistent pentru desfăşurarea eficientă a activităţii atât în cadrul cursurilor cât şi al seminarelor, totodată şi un instrument indispensabil de studiu şi aprofundare a problematicii teoretice şi aplicative la disciplina Economie. Lucrarea este destinată în special studenţilor de la specialitatea Drept, dar şi tuturor celor interesaţi de complexitatea şi dinamica problemelor economice contemporane.Item ANALYSIS OF THE ECONOMIC AND FINANCIAL ACTIVITY: WORKBOOK(Editura USM, 2023) Zaharco, SilviaConținutul lucrării se concentrează pe procedeele și instrumentele specifice utilizate în evaluarea activității economico-financiare a entității, în special pe analiza activității de marketing, a eficienței utilizării factorilor de producție, a profitului și rentabilității, a situației financiar-patrimoniale.Item ANALIZA ACTIVITĂȚII ECONOMICO-FINANCIARE : CULEGERE DE APLICAȚII PRACTICE ȘI TESTE(CEP USM, 2023) Zaharco, SilviaAnaliza economico-financiară prin metodologia, procedeele şi tehnicile specifice de care dispune evaluează starea diferitelor procese şi fenomene, descoperă structura acestora, stabileşte relaţiile de cauzalitate, factorii care le influențează, descoperă legile formării şi dezvoltării lor, iar pe această bază oferă managementului entității posibilitatea adoptării deciziilor privind îmbunătăţirea activităţii în viitor. Analiza în sistemul de marketing face parte din sistemele de cercetare de marketing, incluzând astfel de proceduri precum colectarea sistematică, înregistrarea, prelucrarea și analiza datelor cu privire la aspectele legate de activitatea economico- financiară a entității pentru luarea deciziilor de management eficiente.Item LOGISTICA ȘI SUPPLY CHAIN MANAGEMENT(CEP USM, 2023) Corețchi, Boris; Bulat, VeronicaActualmente, la nivel fundamental, „Logistica și Supply Chain Management” sau „managementul lanțului de aprovizionare” (SCM) constă în gestionarea fluxului de mărfuri, date și finanțe referitoare la un produs sau serviciu, de la achiziționarea de materii prime până la livrarea produsului la destinația finală. Din punct de vedere istoric, SCM se referă la creșterea eficienței și reducerea costurilor. Deși aceste nevoi nu s-au schimbat, s-a modificat însă faptul potrivit căruia clientul joacă acum un rol frontal și central în stabilirea priorităților SCM.Item GHID METODIC PRIVIND REALIZAREA STAGIILOR DE PRACTICĂ ȘI ELABORAREA TEZEI DE LICENȚĂ PENTRU PROGRAMUL DE STUDII : 0412.1 FINANȚE ȘI BĂNCI(CEP USM, 2022) Mulic, Andrei; Ștefaniuc, Olga; Ulian, Galina; Filip, Angela; Gherjavca, Svetlana; Gheorghiţa, Eugenia; Bruma, InesaDomeniul de formare profesională „Finanţe şi Bănci” are drept scop fundamental pregătirea viitorilor specialişti în sfera financiarbancară. Realizarea acestui obiectiv ţine de necesităţile societăţii contemporane în dezvoltarea economiei naţionale, în care domeniul de formare profesională „Finanţe şi Bănci” deţine un loc deosebit, direcţiile prioritare de pregătire a specialiştilor fiind: activitatea bancară, asigurările, investiţiile, finanţele publice, fiscalitatea, finanţele întreprinderii şi pieţele de capital.Item STRATEGII MACROECONOMICE BUGETARE ȘI FISCALE: NOTE DE CURS ȘI APLICAȚII PRACTICE: PENTRU CICLUL 2, STUDII SUPERIOARE DE MASTERAT(CEP USM, 2022) Dragomir, Lilia; Mulic, AndreiLucrarea Strategii macroeconomice bugetare şi fiscale este o încercare de a detalia că bugetul nu este doar un document de planificare și repartizare a resurselor financiare, aprobat prin lege, ci și un indiciu remarcabil al gradului de intervenție a statului în activitatea economică și în viața socială, al capacității economiei naționale de a participa la formarea fondurilor de resurse financiare. În lucrare sunt abordate aspectele teoretice și practice elaborate pe baza curriculumului la disciplina Strategii macroeconomice bugetare şi fiscale și conține informații utile despre relațiile economice și de natură sociale, care apar în procesul constituirii și repartizării fondurilor financiare publice care stau la dispoziţia statului în vederea îndeplinirii funcţiilor şi sarcinilor sale, precum şi în scopul satisfacerii nevoilor generale ale societăţii. Lucrarea se adresează unui cerc larg de cititori: studenților economiști, specialiștilor din cadrul APC și APL, precum și altor persoane care manifestă interes față de finanțele publice.Item MANAGEMENT FINANCIAR BANCAR: NOTE DE CURS(CEP USM, 2021) Gîrlea, MihailDisciplina „Managementul financiar bancar” are drept scop însuşirea de către masteranzi a unui sistem de cunoştinţe teoretice şi practice privind gestiunea financiar- bancară a instituţiilor financiare într-un mod cât mai eficient, încât să asigure stabilitate precum şi nivelul dorit de rentabilitate instituţiei financiare.Item IMPLEMENTAREA METODEI STUDIULUI BAZAT PE PROIECTE ÎN CADRUL PROGRAMULUI DE MASTER: STUDII ÎN MARKETING : GHID METODIC(CEP USM, 2022) Hămuraru, Maria; Bulat, VeronicaDisciplinele programului de master „Studii în marketing” utilizează preponderent, în procesul didactic, metodei PBL care oferă posibilitatea masteranzilor de a-și demonstra abilitățile, capacitățile de soluționare creativă și responsabilă a unor probleme reale ale activității de marketing din cadrul entităților economice, partenere ale universității. Interacțiunea activității masteranzilor cu cea a companiilor, ajută pe acestea din urmă, în crearea de valoare prin buna înțelegere a nevoilor clienților săi și prin suportul în sfera promovării/dezvoltării noilor produse/servicii.Item CERCETĂRI ŞI ANALIZĂ DE PIAŢĂ : GHID METODIC PENTRU SEMINAR(CEP USM, 2022) Bulat, VeronicaDisciplina „Cercetări şi analiză de piaţă” participă la formarea competenţelor generice şi specifice ale personalităţii integre în domeniul marketingului pentru a corespunde cerinţelor actuale şi de perspectivă ale pieţei de muncă locale şi internaţionale.Item BAZELE CONTABILITĂŢII : CULEGERE DE APLICAŢII ŞI TESTE(CEP USM, 2022) Luşmanschi, Galina; Lavrenciuc, LiliaPrezenta lucrare este elaborată în baza curriculumului disciplinei Bazele contabilităţii, ce se studiază la toate specialităţile Ciclului I, Licenţă „Ştiiţe economice”, şi cuprinde aplicaţii şi teste la toate temele prevăzute de aceasta. Studiul acestei discipline permite studenţilor să acumuleze cunoştinţe necesare privind obiectul de studiu şi componentele lui aferente unei unităţi patrimoniale, sfera de cuprindere, principalele particularităţi de reflectare neîntreruptă şi completă a existenţei şi modificărilor elementelor patrimoniale, proceselor, fenomenelor, rezultatelor financiare.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »