Browsing by Author "Savva, Marianna"
Now showing 1 - 11 of 11
- Results Per Page
- Sort Options
Item ASPECTE ALE GHIDĂRII ELEVILOR ÎN CARIERA DIDACTICĂ: VIZIUNI ALE CADRELOR DIDACTICE(CEP USM, 2019) Savva, MariannaÎn acest articol prezentăm rezultatele experimentului pedagogic de constatare din perspectiva cadrelor didactice. Dat fiind că pe parcursul mai multor ani în instituţiile de învăţământ general ghidarea elevilor în cariera didactică reprezenta un proces căruia nu i s-a acordat atenția cuvenită (de altfel, ca și altor probleme persistente în sistemul educațional), consecința s-a dovedit a fi creșterea numărului de cadre didactice necesare . Astăzi se impun acțiuni concrete de soluționare a acestei ,,crize a cadrelor didactice" atât din partea instituțiilor statului, cât și din partea instituțiilor de învățământ general dar și universitar. Astfel, unul dintre obiectivele experimentului de constatare a reprezentat identificarea anumitor dimensiuni ale ghidării elevilor în cariera didactică în viziunea cadrelor didactice.Item CONSOLIDAREA TRIUNGHIULUI CUNOAȘTERII „EDUCAȚIE - CERCETARE - INOVARE” LA USM: STUDIU DE CAZ(CEP USM, 2020) Bulimaga, Tatiana; Sprincean, Veaceslav; Paladi, Adian; Savva, Marianna; Paladi, FlorentinArticolul de față reprezintă o analiză a componentelor triunghiului cunoașterii „Educație -Cercetare-Inovare”, efectuată în baza studiului conținutului proiectului Erasmus+ CBHE Educație pentru Drone–eDrone, în atenție fiind luată legătura lor reciprocă și complementaritatea acestui proiect cu proiectul de cercetare Tehnologii fizice avansate cu aplicarea UVS în monitorizarea şi modelarea factorilor de mediu–Monitor3D, desfășurate la Universitatea de Stat din Moldova (USM). Sunt prezentate instrumentele și căile de transfer de cunoștințe de la un proiect educațional privind dezvoltarea capacităților instituției și de formare a competențelor la un proiect național de cercetare și inovare. Acest studiu de caz poate servi drept model și ar putea fi multiplicat și în cazul altor proiecte.Item DETECTAREA SEMNALELOR DE FLUORESCENȚĂ A PLANTELOR LA DISTANŢĂ CU FOLOSIREA UAV(CEP USM, 2022-11-10) Chiriţa, Arcadii; Sprincean, Veaceslav; Savva, Marianna; Paladi, FlorentinItem DETECTAREA SEMNALELOR DE FLUORESCENȚĂ A PLANTELOR LA DISTANŢĂ CU FOLOSIREA UAV(CEP USM, 2022-11-10) Chiriţa, Arcadii; Sprincean, Veaceslav; Savva, Marianna; Paladi, FlorentinItem FUNDAMENTE PSIHOPEDAGOGICE ALE GHIDĂRII ELEVILOR ÎN CARIERA DIDACTICĂ(2023) Savva, Marianna; Guțu, VladimirScopul cercetării constă în fundamentarea psihopedagogică a ghidării elevilor în cariera didactică, elaborarea și validarea experimentală a Modelului pedagogic de ghidare a elevilor în cariera didactică.Item FUNDAMENTE PSIHOPEDAGOGICE ALE GHIDĂRII ELEVILOR ÎN CARIERA DIDACTICĂ(2023) Savva, MariannaScopul cercetării constă în stabilirea fundamentelor psihopedagogice de ghidare a elevilor în cariera didactică.Item IMPACTUL ECONOMIC ȘI DE MEDIU AL PLATFORMEI eALERT PENTRU MONITORIZAREA ÎN TIMP REAL A CALITĂȚII AERULUI(CEP USM, 2022-11-10) Leu, Alexei; Jalencu, Marian; Savva, Marianna; Caraman, Mihail; Paladi, Florentin; Sprîncean, VeaceslavItem Parcul digital 3D al monumentelor de arhitectură din Chișinău: inovație și valorificarea patrimoniului cultural(Editura USM, 2024) Sprincean, Veaceslav; Pascari, Serghe; Savva, Marianna; Matveev, SergiuUAV-based photogrammetry technologies allow the architectural and aesthetic details of monuments to be captured with extreme precision, which helps to thoroughly document their current condition. These models can be used for further restoration, even if the monument would suffer degradation or destruction. The 3D models act as a digital archive of monuments, making it possible to preserve cultural elements in virtual format even if they physically disappear.Item PSIHOPEDAGOGIA GHIDĂRII ELEVILOR ÎN CARIERA DIDACTICĂ : MONOGRAFIE(Editura USM, 2024) Savva, Marianna; Guțu, VladimirGhidarea în cariera didactică, privită ca modalitate de valorificare a potenţialului şi a aptitudinilor personale, la ora actuală devine obiectul unor noi abordări și cercetări științifice. Profesia didactică este complexă şi nobilă prin misiunea pe care o are de îndeplinit: formarea unor personalităţi autonome social integrabile, cu capacităţi de gândire critică şi creativă, cu un profil moral autentic şi cu o înaltă profesionalitate. Societatea actuală a dus la apariţia unor schimbări şi în cadrul sistemului educativ, care conferă o nouă dimensiune rolului şi statutului cadrului didactic.Item REPERE CONCEPTUALE PRIVIND ORIENTAREA PROFESIONALĂ ȘI GHIDAREA ÎN CARIERĂ(CEP USM, 2016) Savva, MariannaItem SPECIFICUL STRUCTURII PERSONALITĂŢII CADRULUI DIDACTIC: ABORDĂRI TEORETICE(CEP USM, 2018) Savva, MariannaIn acest articol facem referire la specificul structurii personalităţii cadrului didactic, având ca temei realizarea ulterioară a unui experiment pedagogic ce va avea ca scop identificarea elevilor care au predispoziţie către profesia didactică sau poate chiar şi vocaţie pedagogică. Totodată, vom menţiona acele structuri ale personalităţii, care sunt specifice cadrului didactic, şi anume: competenţele specifice, aptitudinile pedagogice, vocaţia pedagogică, măiestria pedagogic.