Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Savva, Marianna"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 13 of 13
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Thumbnail Image
    Item
    ASPECTE ALE GHIDĂRII ELEVILOR ÎN CARIERA DIDACTICĂ: VIZIUNI ALE CADRELOR DIDACTICE
    (CEP USM, 2019) Savva, Marianna
    În acest articol prezentăm rezultatele experimentului pedagogic de constatare din perspectiva cadrelor didactice. Dat fiind că pe parcursul mai multor ani în instituţiile de învăţământ general ghidarea elevilor în cariera didactică reprezenta un proces căruia nu i s-a acordat atenția cuvenită (de altfel, ca și altor probleme persistente în sistemul educațional), consecința s-a dovedit a fi creșterea numărului de cadre didactice necesare . Astăzi se impun acțiuni concrete de soluționare a acestei ,,crize a cadrelor didactice" atât din partea instituțiilor statului, cât și din partea instituțiilor de învățământ general dar și universitar. Astfel, unul dintre obiectivele experimentului de constatare a reprezentat identificarea anumitor dimensiuni ale ghidării elevilor în cariera didactică în viziunea cadrelor didactice.
  • Thumbnail Image
    Item
    Consolidarea triunghiului cunoașterii „Educație-Cercetare-Inovare” la USM: studiu de caz [Articol]
    (CEP USM, 2020) Bulimaga, Tatiana; Sprincean, Veaceslav; Paladi, Adian; Savva, Marianna; Paladi, Florentin
    Articolul de față reprezintă o analiză a componentelor triunghiului cunoașterii „Educație -Cercetare-Inovare”, efectuată în baza studiului conținutului proiectului Erasmus+ CBHE Educație pentru Drone–eDrone, în atenție fiind luată legătura lor reciprocă și complementaritatea acestui proiect cu proiectul de cercetare Tehnologii fizice avansate cu aplicarea UVS în monitorizarea şi modelarea factorilor de mediu–Monitor3D, desfășurate la Universitatea de Stat din Moldova (USM). Sunt prezentate instrumentele și căile de transfer de cunoștințe de la un proiect educațional privind dezvoltarea capacităților instituției și de formare a competențelor la un proiect național de cercetare și inovare. Acest studiu de caz poate servi drept model și ar putea fi multiplicat și în cazul altor proiecte.
  • Thumbnail Image
    Item
    DETECTAREA SEMNALELOR DE FLUORESCENȚĂ A PLANTELOR LA DISTANŢĂ CU FOLOSIREA UAV
    (CEP USM, 2022-11-10) Chiriţa, Arcadii; Sprincean, Veaceslav; Savva, Marianna; Paladi, Florentin
  • Thumbnail Image
    Item
    Detectarea semnalelor de fluorescență a plantelor la distanţă cu folosirea UaV [Articol]
    (CEP USM, 2022-11-10) Chiriţa, Arcadii; Sprincean, Veaceslav; Savva, Marianna; Paladi, Florentin
  • Thumbnail Image
    Item
    FUNDAMENTE PSIHOPEDAGOGICE ALE GHIDĂRII ELEVILOR ÎN CARIERA DIDACTICĂ
    (2023) Savva, Marianna; Guțu, Vladimir
    Scopul cercetării constă în fundamentarea psihopedagogică a ghidării elevilor în cariera didactică, elaborarea și validarea experimentală a Modelului pedagogic de ghidare a elevilor în cariera didactică.
  • Thumbnail Image
    Item
    FUNDAMENTE PSIHOPEDAGOGICE ALE GHIDĂRII ELEVILOR ÎN CARIERA DIDACTICĂ
    (2023) Savva, Marianna
    Scopul cercetării constă în stabilirea fundamentelor psihopedagogice de ghidare a elevilor în cariera didactică.
  • Thumbnail Image
    Item
    Impactul economic și de mediu al platformei E alert pentru monitorizarea în timp real a calității aerului [Articol]
    (CEP USM, 2022-11-10) Leu, Alexei; Jalencu, Marian; Savva, Marianna; Caraman, Mihail; Paladi, Florentin; Sprîncean, Veaceslav
  • Thumbnail Image
    Item
    Parcul digital 3D al monumentelor de arhitectură din Chișinău: inovație și valorificarea patrimoniului cultural [Articol]
    (Editura USM, 2024) Sprincean, Veaceslav; Pascari, Serghe; Savva, Marianna; Matveev, Sergiu
    UAV-based photogrammetry technologies allow the architectural and aesthetic details of monuments to be captured with extreme precision, which helps to thoroughly document their current condition. These models can be used for further restoration, even if the monument would suffer degradation or destruction. The 3D models act as a digital archive of monuments, making it possible to preserve cultural elements in virtual format even if they physically disappear.
  • Thumbnail Image
    Item
    PSIHOPEDAGOGIA GHIDĂRII ELEVILOR ÎN CARIERA DIDACTICĂ : MONOGRAFIE
    (Editura USM, 2024) Savva, Marianna; Guțu, Vladimir
    Ghidarea în cariera didactică, privită ca modalitate de valorificare a potenţialului şi a aptitudinilor personale, la ora actuală devine obiectul unor noi abordări și cercetări științifice. Profesia didactică este complexă şi nobilă prin misiunea pe care o are de îndeplinit: formarea unor personalităţi autonome social integrabile, cu capacităţi de gândire critică şi creativă, cu un profil moral autentic şi cu o înaltă profesionalitate. Societatea actuală a dus la apariţia unor schimbări şi în cadrul sistemului educativ, care conferă o nouă dimensiune rolului şi statutului cadrului didactic.
  • Thumbnail Image
    Item
    REPERE CONCEPTUALE PRIVIND ORIENTAREA PROFESIONALĂ ȘI GHIDAREA ÎN CARIERĂ
    (CEP USM, 2016) Savva, Marianna
  • Thumbnail Image
    Item
    SPECIFICUL STRUCTURII PERSONALITĂŢII CADRULUI DIDACTIC: ABORDĂRI TEORETICE
    (CEP USM, 2018) Savva, Marianna
    In acest articol facem referire la specificul structurii personalităţii cadrului didactic, având ca temei realizarea ulterioară a unui experiment pedagogic ce va avea ca scop identificarea elevilor care au predispoziţie către profesia didactică sau poate chiar şi vocaţie pedagogică. Totodată, vom menţiona acele structuri ale personalităţii, care sunt specifice cadrului didactic, şi anume: competenţele specifice, aptitudinile pedagogice, vocaţia pedagogică, măiestria pedagogic.
  • Thumbnail Image
    Item
    Utilizarea dronelor în procesele educaționale [Articol]
    (Editura USM, 2024) Savva, Marianna
    The development of information and communication technologies is gradually replacing traditional teaching in a training context. Widely used, these technologies make teaching and learning successful and interesting for both trainees and trainers. Given the rapid evolution of new technologies, the use of drones in education has a very high impact, especially in science, technology, engineering and mathematics (STEAM). The integration of ICT in teaching and learning processes requires trainers to acquire a certain level of different skills to cope with all the challenges associated with their integration in educational processes. Drones called flying robots, including unmanned aerial vehicles (UAV) that can travel thousands of kilometers, or fly in confined spaces, have very recently expanded in educational environments, attracting significant attention due to their potential to support learning, and are considered as an alternative educational strategy for innovating learning environments and contexts.
  • Thumbnail Image
    Item
    Utilizarea tehnologiilor avansate în fenotiparea plantelor și studiul unor procese metabolice la soiurile autohtone de soia (Glycine max (L.) Merrill.) [Articol]
    (Editura USM, 2024) Bîrsan, Ana; Sprincean, Veaceslav; Savva, Marianna; Ganea, Ion; Guțu, Costel; Iacubuță, Maria; Paladi, Florentin
    Modern agriculture calls for the identification of efficient tools in plant phenotyping and the study of metabolic processes. CO2 sensors have been shown to be effective in the study of the gaseous metabolism of plants, subjected to abiotic stress, at various stages of growth and development, being easier to use compared to classical chemical methods and providing more accurate data. The use of CO2 sensors allowed the establishment of differences in the respiratory activity of rhizobacteria from the nodules of soybean varieties with different resistance to abiotic stress. Multispectral sensors provide data of real help in the phenotyping of agricultural crops, in establishing the physiological state of plants at different stages of development, but also in identifying field problems, demonstrating opportunities for their use in monitoring agricultural fields and improving the quality of agro-ecosystem services. Phenotyping with the help of hyper/multispectral imaging allows obtaining valuable, high precision scientific results with reference to plant health.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback
Repository logo COAR Notify