Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Lupușor, Roxana-Monica"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 7 of 7
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Thumbnail Image
    Item
    ATITUDINILE CADRELOR DIDACTICE FAȚĂ DE FENOMENUL INTEGRĂRII COPIILOR CU AUTISM ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL DE MASĂ
    (CEP USM, 2020) Lupușor, Roxana-Monica
    Potrivit conceptului de integrare educativă, toți copiii trebuie să învețe împreună și, în cadrul acestui proces, profesorul are rolul esențial, el fiind cel care ghidează învățarea, modelează abilitățile sociale și comportamentul copilului. În articol sunt prezentate atitudinile profesorilor față de integrarea copiilor cu autism în mediul educațional de masă.
  • Thumbnail Image
    Item
    COMORBIDITĂȚI PSIHIATRICE ASOCIATE TULBURĂRILOR DIN SPECTRUL AUTIST
    (CEP USM, 2019) Lupușor, Roxana-Monica
    Copiii cu tulburări din spectrul autist sunt caracterizați nu doar de deficiențe în interacțiunea socială și comunicare, de comportamente stereotipice repetitive, ci, de asemenea, aceștia suferă și de multe trăsături comorbide, cum ar fi anxietatea, depresia, ADHD și problemele de comportament. În articol sunt analizate comorbiditățile psihiatrice întâlnite la persoanele diagnosticate cu tulburare din spectrul autist (TSA), fiind prezentate rezultatele unor studii recent realizate
  • Thumbnail Image
    Item
    EFICIENTIZAREA PROCESULUI EDUCAȚIONAL DE INTEGRARE A COPIILOR CU AUTISM ÎN MEDIUL PREȘCOLAR
    (2023) Lupușor, Roxana-Monica
    Fiecare copil are dreptul la educație și dreptul de a fi învățat cum să învețe. Instituțiile preșcolare sunt locurile în care atât copiii, cât și părinții dobândesc prima experiență despre educația instituțională și unde se pun bazele viitorului progres școlar al copiilor. Integrarea copilului cu tulburare din spectrul autist în mediul preșcolar se realizează cu dificultate în lipsa unei pregătiri de specialitate a cadrului didactic și a unei strategii eficiente de coordonare și direcționare în vederea eficientizării. Compensarea aspectelor deficitare din sistemul de învățământ actual impune necesitatea elaborării și implementării unui model psihopedagic de eficientizare a procesul educațional integrat în educația timpurie.
  • Thumbnail Image
    Item
    INTEGRAREA COPIILOR CU AUTISM ÎN ȘCOLILE DE MASĂ
    (CEP USM, 2018) Lupușor, Roxana-Monica
    Articolul debutează cu prezentarea unor aspecte teoretice privind tulburarea din spectrul autis muluiși integrarea copiilor cu autism, continuând cu descrierea diferitelor viziuni asupra integrării în diverse țări ale lumii. Totodată, sunt prezentate și beneficiile integrării copiilor cu autism rezultate în urma unor studii psihologice.
  • Thumbnail Image
    Item
    INTERACȚIUNEA SOCIALĂ A COPIILOR PREȘCOLARI CU TULBURĂRI DIN SPECTRUL AUTIST
    (CEP USM, 2022) Lupușor, Roxana-Monica
    Socializarea este un proces complex ce prespune învățare, formarea personalității, dezvoltarea sinelui, însușirea de norme și valori sociale, toate aceste caracteristici realizându-se prin interacțiunea cu ceilalți semeni. Pentru copiii cu autism, interacțiunea socială se realizează cu mari dificultăți, ei nefiind capabili să interpreteze comportamentul altor persoane, să inițieze o conversație sau să știe cum să se comporte în preajma celorlalți. Grădiniţa este locul în care preşcolarul realizează primul contact cu un mediu organizat, primeşte primele lecţii de comportament în grup, primele reguli de comportament social, conştientizând ideea că are anumite drepturi dar şi ȋndatoriri, cu alte cuvinte - creează premisele necesare procesului de socializare.
  • Thumbnail Image
    Item
    Paradigme psihopedagogice de integrare a copiilor cu autism în mediul educațional [Rezumat]
    (2024) Lupușor, Roxana-Monica
    Scopul cercetării a constat în identificarea și validarea paradigmelor eficiente de integrare a copiilor cu TSA în mediul educațional preșcolar.
  • Thumbnail Image
    Item
    Paradigme psihopedagogice de integrare a copiilor cu autism în mediul educațional [Teză]
    (2024) Lupușor, Roxana-Monica; Bodrug-Lungu, Valentina (conducător științific)
    Scopul cercetării a constat în identificarea și validarea paradigmei eficiente de integrare a copiilor cu TSA în mediul educațional preșcolar.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback
Repository logo COAR Notify