THE INTELLECTUAL OUTPUT OF STRATEGIC PLANNING IN THE SERVICE OF QUALITY VOCATIONAL EDUCATION
Date
2022
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
CEP USM
Abstract
The present study includes a praxiological research on the process and results of strategic planning in a vocational medical institution in the Republic of Moldova. As the intellectual product obtained is a quality one, meeting several relevant indicators, we decided to analyze and disseminate this good practice. The theoretical landmarks approached focus on the current rigors of strategic management in the field of education, aiming at contributing to solving priority problems in a specific professional context. The development of the educational institution from the perspective of quality, in general, and of the actors of education expectations, in particular, guides the organizational management, with its classic functions of planning, organization, coordination and control-evaluation.
Studiul de față include o cercetare cu caracter praxiologic asupra procesului și rezultatelor planificării strategice într-o instituție vocațională de profil medical din Republica Moldova. Deoarece produsul intelectual obținut este unul de calitate, întrunind mai mulți indicatori relevanți, am decis să analizăm și să diseminăm această bună practică. Reperele teoretice abordate se axează pe rigorile curente ale managementului strategic în domeniul educației, având ca țintă contribuția la soluționarea unor probleme prioritare dintr-un context profesional specific. Dezvoltarea instituției de învățământ din perspectiva calității, în general, și a așteptărilor actorilor educației, în particular, ghidează managementul organizațional, cu funcțiile sale clasice de planificare, organizare, coordonare și control-evaluare.
Studiul de față include o cercetare cu caracter praxiologic asupra procesului și rezultatelor planificării strategice într-o instituție vocațională de profil medical din Republica Moldova. Deoarece produsul intelectual obținut este unul de calitate, întrunind mai mulți indicatori relevanți, am decis să analizăm și să diseminăm această bună practică. Reperele teoretice abordate se axează pe rigorile curente ale managementului strategic în domeniul educației, având ca țintă contribuția la soluționarea unor probleme prioritare dintr-un context profesional specific. Dezvoltarea instituției de învățământ din perspectiva calității, în general, și a așteptărilor actorilor educației, în particular, ghidează managementul organizațional, cu funcțiile sale clasice de planificare, organizare, coordonare și control-evaluare.
Description
Keywords
strategic planning, intellectual product
Citation
GORAŞ-POSTICĂ, Viorica; CHEPTANARI, Svetlana; NEGREAN, Mariana. The intellectual output of strategic planning in the service of quality vocational education. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educaţiei) . 2022, nr. 5(155), pp. 17-25. ISSN 1857-2103.10.5281/zenodo.6617016