PECULIARITIES OF MANAGING CURRICULUM FOR NON-FORMAL LEARNING AND EDUCATION OF ADULTS

Thumbnail Image

Date

2022

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

CEP USM

Abstract

This article tries to solve a problem which is current and opportune for the development of educational sector, in general, and also for the creation of conditions for adult learning and education. The emphasis is done on substantiating a managerial and pedagogical concept for designing and implementing the non-formal curriculum. The needs, theoretical approaches and methodology for designing the basic curriculum and curricula for training profiles and different types of activities specific to these profiles are described in detail. At the same time, the structure and description of the constituent components of non-formal curriculum are proposed. It also conceptualized a model for monitoring the non-formal curriculum in various forms of operation.
În articol se întreprinde o încearcare de a rezolva o problemă actuală și oportună pentru dezvoltarea sectorului educațional, în genere, dar și pentru crearea unor condiții de învățare și educație a adulților. Accentul este pus pe fundamentarea unui concept managerial și pedagogic de proiectare și implementare a curriculumului nonformal. Pe larg sunt descrise nevoile, demersurile teoretice și metodologie de proiectare a curriculumului de bază și a curricula pe profiluri de formare și diferite tipuri de activități specifice acestor profiluri. Totodată, se propune structura și descrierea componentelor constituente ale curriculumului nonfomal. Este conceptualizat și un model de monitorizare a curriculumului nonformal în diferite forme de funcționare.

Description

Keywords

non-formal education, adult education, basic curriculum

Citation

GUŢU, Vladimir. Peculiarities of managing curriculum for non-formal learning and education of adults. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educaţiei) . 2022, nr. 5(155), pp. 3-11. ISSN 1857-2103.10.5281/zenodo.6616975

Collections

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By