CODUL DE ETICĂ, INTEGRITATEA ACADEMICĂ ŞI CALITATEA ÎNVĂŢĂMÂNTULUI LA UNIVERSITATEA DE STAT DIN MOLDOVA
Date
2015
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
CEP USM
Abstract
Principalele domenii de asigurare a calităţii în instituţia de învăţământ superior sunt: capacitatea instituţională, eficacitatea
educaţională, managementul calităţii. Principiile, valorile şi normele comunităţii academice ale Universităţii de
Stat din Moldova sunt reflectate în Codul de Etică, care este un ghid de integritate academică, un cod deontologic, un
angajament moral al Universităţii de Stat din Moldova în faţa tuturor membrilor săi, dar şi în faţa societăţii, cod care a
fost întocmit conform prevederilor Constituţiei Republicii Moldova şi care îşi găseşte reflectare în Codul Educaţiei.
The main areas of quality assurance in higher education inst itution are: institutional capacity, educational effectiveness, quality management. Principles, values and rules of Moldov a State University academic community are reflected in the Code of Ethics, which is a guide to academic integrity, an ethics code, a moral commitment to the company, code that was compiled in accordance with the provisions of the Constitution of the Republic of Moldova and finds reflection in the Education Code.
The main areas of quality assurance in higher education inst itution are: institutional capacity, educational effectiveness, quality management. Principles, values and rules of Moldov a State University academic community are reflected in the Code of Ethics, which is a guide to academic integrity, an ethics code, a moral commitment to the company, code that was compiled in accordance with the provisions of the Constitution of the Republic of Moldova and finds reflection in the Education Code.
Description
Keywords
capacitate instituţională, eficacitate educaţională, management al calităţii, Cod de Etică, tehnica securităţii în laborator, educational effectiveness, Code of Ethics
Citation
DRAGALINA, Galina Codul de etică, integritatea academică şi calitatea învăţământului la Universitatea de Stat din Moldova. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Ştiinţe ale educaţiei: Pedagogie. Psihologie. Revistă ştiinţifică. 2015, nr. 9(89), pp.169-171