ABORDAREA EDUCAŢIEI PENTRU SĂNĂTATE LA NIVELUL ŞCOLII
Date
2015
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
CEP USM
Abstract
S-a stabilit: un grad mediu al atitudinii faţă de sănătate la nivel cognitiv la 66,6% din adolescenţi; la nivel emoţional,
majoritatea au exteriorizat un nivel optim de anxietate; la nivel comportamental, 41,7% consideră că nu trebuie să respecte
regimul de activitate şi odihnă; la nivelul valorii motivaţionale, importanţa sănătăţii în ierarhia valorilor personale
s-a clasat pe poziţia a cincea din cele şapte.
În urma experimentului pedagogic a fost determinată sporirea unei atitudini valoroase faţă de sănătate la 59% din elevi,
comparativ cu datele de până la experiment (13,6%).
An average of attitudes towards health at the cognitive level at 66,6% of adolescents was established; emotionally - most exteriorized an optimal level of anxiety; in the behavioral 41,7% believe that it must observe the regime of work and rest; in the motivational value, the importance of health in the personal values hierarchy got the position V of the seven. As a result of the pedagogical experiment the level of valuable attitudes increase towards health to 59% of students compared to experimental data (13,6%) was determined.
An average of attitudes towards health at the cognitive level at 66,6% of adolescents was established; emotionally - most exteriorized an optimal level of anxiety; in the behavioral 41,7% believe that it must observe the regime of work and rest; in the motivational value, the importance of health in the personal values hierarchy got the position V of the seven. As a result of the pedagogical experiment the level of valuable attitudes increase towards health to 59% of students compared to experimental data (13,6%) was determined.
Description
Keywords
sănătate, nivel cognitiv, nivel emoţional, nivel comportamnetal, educaţie pentru sănătate, experiment pedagogic
Citation
CRIVOI, Aurelia et al. Abordarea educaţiei pentru sănătate la nivelul şcolii. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Ştiinţe ale educaţiei: Pedagogie. Psihologie . Revistă ştiinţifică. 2015, nr. 9(89), pp.163-168