CONCEPTUL DE PARADIGMĂ ÎN FORMAREA PROFESIONALĂ CONTINUĂ A CADRELOR DIDACTICE
Date
2015
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
CEP USM
Abstract
În articol este abordată problema privind formarea continuă a cadrelor didactice din perspectiva paradigmatică: este
definită noţiunea „paradigmă”, analizată în plan comparativ paradigma educaţională tradiţională şi modernă, dedus un
ansamblu de principii privind formarea continuă a cadrelor didactice. Autorii propun un concept de formare continuă
axat pe nevoile individuale şi instituţionale, având ca scop profesionalizarea cadrelor didactice.
The article gave not address the ongoing training of teachers in terms of paradigmatic: it defines the notion of "paradigm", analyzed comparatively educational paradigm traditional and modern, dedicate a set of principles on training for teachers and propose a concept of continuous training focused on the needs of individual and institutional reforms aimed at professionalizing teachers.
The article gave not address the ongoing training of teachers in terms of paradigmatic: it defines the notion of "paradigm", analyzed comparatively educational paradigm traditional and modern, dedicate a set of principles on training for teachers and propose a concept of continuous training focused on the needs of individual and institutional reforms aimed at professionalizing teachers.
Description
Keywords
paradigmă, formare continuă, educaţia adulţilor, andragogie, autoformare, autodirijare, profesionalizare didactică, professionalizing teaching
Citation
GUŢU, Vladimir, HUNCĂ, Mihaela. Conceptul de paradigmă în formarea profesională continuă a cadrelor didactice. In: Studia Universitatis Moldaviae. seria Ştiinţe ale educaţiei: Pedagogie. Psihologie. Revistă ştiinţifică. 2015, nr. 9(89), pp. 99-104