IMPORTANŢA CONSILIERII PSIHOLOGICE A ELEVILOR CU CES ŞI A PĂRINŢILOR ACESTORA
Date
2021
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
CEP USM
Abstract
În acest articol este abordată importanţa consilierii psihologice, din punct de vedere teoretic, atât pentru elevii cu cerinţe educaţionale speciale, cât şi pentru părinţii lor. Se expun aspecte conceptuale din România, definirea noţiunii de consiliere, structura acesteia şi ce implică activitatea consilierului şcolar. În Republica Moldova se remarcă clasificarea şi obiectivele consilierii psihologice, sarcinile psihologului şcolar, parteneriatul acestuia cu cadrele didactice şi rolul părinţilor în asistenţa educaţională a copiilor cu cerinţe educaţionale speciale, contribuind la incluziunea acestora în instituţiile din învăţământul de masă.
This article addresses the importance of psychological counselling from a theoretical point of view, both for students with special educational needs and for their parents. The Republic of Moldova highlights the classification and objectives of psychological counselling, the tasks of the school psychologist, their partnership with teachers and the role of parents in the educational assistance of children with special educational needs, contributing to their inclusion in mainstream institutions.
This article addresses the importance of psychological counselling from a theoretical point of view, both for students with special educational needs and for their parents. The Republic of Moldova highlights the classification and objectives of psychological counselling, the tasks of the school psychologist, their partnership with teachers and the role of parents in the educational assistance of children with special educational needs, contributing to their inclusion in mainstream institutions.
Description
Keywords
consiliere, elevi cu CES, părinţi, psiholog/consilier şcolar
Citation
TOMA, Mihaela. Importanţa consilierii psihologice a elevilor cu CES şi a părinţilor acestora. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Ştiinţe ale Educaţiei: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică. 2021, nr. 9(149), pp. 83-86. ISSN 1857-2103.10.5281/zenodo.5779814