EDUCAȚIA NONFORMALĂ A ADULȚILOR VÂRSTNICI DIN PERSPECTIVA DE GEN

Thumbnail Image

Date

2021

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

CEP USM

Abstract

Prezentul articol elucidează specificul educației nonformale a adulților vârstnici în Republica Moldova. Pe fundalul creșterii numărului persoanelor vârstnice, insuficienței serviciilor de îngrijire a vârstnicilor se conturează necesitatea activităților de formare a mobilizatorilor comunitari, care ar contribui la sporirea stării de bine a vârstnicilor mobilizatori, dar și a celor mobilizați, prin implicarea activă în viața comunității. În contextul teoriei schimbării, persoanele în etate sunt agenți care au puterea de a schimba și influența gestionarea afacerilor publice, viața întregii comunități. În acest context se constată importanța educației nonformale a persoanelor în etate, dar și importanța luării în considerare a dimensiunii de gen, având în vedere prevalența femeilor printre vârstnici.
This article elucidates the specifics of non-formal education of older adults in the Republic of Moldova. In the context of an increase in the number of elderly people, the insufficiency of care services for the elderly, the need for training activities of community mobilisers is outlined, which would contribute to increasing the well-being of mobilising older adults, but also those mobilised by active involvement in community life. In the context of the theory of change, older people are agents who have the power to change and influence the management of public affairs, the life of the whole community. In this context, we highlight the importance of non-formal education of older people, but also the importance of taking into account the gender dimension, given the prevalence of women among the elderly.

Description

Keywords

adulți vârstnici, educație nonformală, perspectivă de gen, mobilizare comunitară, îmbătrânire

Citation

BODRUG-LUNGU, Valentina. Educația nonformală a adulților vârstnici din perspectiva de gen. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Ştiinţe ale Educaţiei: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică. 2021, nr. 5(145), pp. 18-23. ISSN 1857-2103.10.5281/zenodo.4883216

Collections

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By