ROLUL VOINȚEI ÎN DIRIJAREA COMPORTAMENTELOR ȘI ACTIVITĂȚII DE ÎNVĂȚARE LA ELEVI

Thumbnail Image

Date

2020

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

CEP USM

Abstract

Articolul constituie un important reper în cunoașterea și înțelegerea rolului voinței în dirijarea comportamentelor și activității de învățare la elevi. Premisa de plecare reprezintă conceptul de voință ca proces de reglare a comportamentului, care determină capacitatea unei persoane de a se mobiliza, concentra și de a-și orienta energia psihonervoasă pentru realizarea scopului propus. În acest demers științific sunt abord ate dimensiuni precum: semnificația actului voluntar și a efortului voluntar; etapele/fazele actului vol untar, teorii asupra actului voluntar; calitățile voinței, abordări care fundamentează importanța voinței în asigurarea succesului școlar. Totodată, voința se formează pe parcursul vieții și pentru a obține rezultatele dorite ea trebuie exersată prin activități și prin exercitare permanentă de eforturi voluntare de diversă intensitate, conturându-se anumite calități care se manifestă în trăsături de personalitate.
This article is an important landmark in perceiving and understanding the role of will in directing the learning behaviours and learning activities in students. The starting premise is the concept of will as a process of behaviour regulation, which determines a person's ability to mobilize, concentrate and guide the nervous energy to achieve the intended go al. As a result, the content of this article addresses dimensions such as the meaning of the voluntary act and voluntary effort; the stages of the voluntary act, different theories about the voluntary act; the qualities of will, and approaches that underpin the importance of will in ensuring school's success. At the same time, the will is formed throughout life, and to achieve the desired results, it is necessary to practice will with the help of activities and constant exercise of voluntary efforts of various intensity, at the same time, shaping certain qualities that manifest themselves in personality traits.

Description

Keywords

voință, autoreglare comportamentală, educarea voinței, willpower, ehavioural self - regulation

Citation

PALADI , Oxana, LUNGU, Tatiana. Rolul voinței în dirijarea comportamentelor și activității de învățare la elevi. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Ştiinţe ale Educaţiei: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică. 2020, nr. 11. pp. 63 - 68. ISSN 1857-2103.

Collections

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By