PEDAGOGICAL CONDITIONS IN FORMAT ION OF MOTIVES IN FOREIGN LANGUAGES ACQUISITION WITHIN HIGH SCHOOL
Date
2014
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
CEP USM
Abstract
The article deals with the problem of creating pedagogical conditions and pedagogical means in development of motives in foreign languages acquisition in order to ncourage students become more involved and integrated in teaching
process. The main attention is given to the elaborated system of psycho-pedagogical conditions and pedagogical means fosters not only communication skills, but also promotes active verbal interactions.
Articolul pune în discuţie problema creării condiţiilor şi mijloacelor pedagogice de dezvoltare a motivaţiei învăţării limbilor străine pentru ca elevii să se implice şi să se integreze mai mult în procesul de predare. O atenţie sporită este acordată sistemului de condiţii şi mijloace psihopedagogice care încurajează nu doar formarea abilit ăţilor de comunicare, dar şi interacţiuni verbale active.
Articolul pune în discuţie problema creării condiţiilor şi mijloacelor pedagogice de dezvoltare a motivaţiei învăţării limbilor străine pentru ca elevii să se implice şi să se integreze mai mult în procesul de predare. O atenţie sporită este acordată sistemului de condiţii şi mijloace psihopedagogice care încurajează nu doar formarea abilit ăţilor de comunicare, dar şi interacţiuni verbale active.
Description
Keywords
motive, pedagogical conditions, teaching process, communication skills, proces de predare, nteracţiuni verbale, abilităţi de comunicare
Citation
BASEL, Laura. Pedagogical conditions in format ion of motives in foreign languages acquisition within high school. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Științe ale educației: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică. 2014, nr. 9(79), pp.159-161