CONTEXTUAL ACADEMIC CURRICULUM: AN INNOVATIVE APPROACH
Date
2020
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
CEP USM
Abstract
This article attempts to substantiate the concept of contextual curriculum based on “context” as a meaning-forming category, “competencies” as learning outcomes (as a teleological category containing learning as the sub stance of know-edge domains), “innovations” (as a driving mechanism), active and problematic teaching methods (as a procedural category). The emphasis is done on substantiating the main idea of contextual curriculum, developing a paradigm for contextual curriculum, as well as methods for constructing and applying it.
Acest articol încearcă să fundamenteze conceptul de curriculum contextual bazat pe „context” ca categorie de formarea sensurilor, pe „competențe” ca rezultate ale învățării (ca categorie tele ologică care conține învățarea ca substanță a domeniilor cunoașterii), pe „inovații” (ca mecanism), pe metode de predare active și problematice (ca categorie procedurală). Accentul este pus pe fundamentarea ideii principale a curriculumului contextual, pe dezvoltarea unei paradigme pentru curriculumul contextual, precum și a metodelor de construire și aplicare a acestuia.
Acest articol încearcă să fundamenteze conceptul de curriculum contextual bazat pe „context” ca categorie de formarea sensurilor, pe „competențe” ca rezultate ale învățării (ca categorie tele ologică care conține învățarea ca substanță a domeniilor cunoașterii), pe „inovații” (ca mecanism), pe metode de predare active și problematice (ca categorie procedurală). Accentul este pus pe fundamentarea ideii principale a curriculumului contextual, pe dezvoltarea unei paradigme pentru curriculumul contextual, precum și a metodelor de construire și aplicare a acestuia.
Description
Keywords
curriculum, contextual curriculum, proces de învățare, tehnologii de învățare, learning technologies
Citation
GUȚU, Vladimir. Contextual academic curriculum: an innovative approach. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Ştiinţe ale Educaţiei: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică. 2020, nr. 9 (139). pp. 9 - 18. ISSN 1857-2103.