ÎNVĂȚAREA INDIVIDUALĂ A STUDENȚILOR ÎN CADRUL CURSURILOR ȘI SEMINARELOR ACADEMICE: CONCEPT ȘI METODOLOGIE
Date
2020
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
CEP USM
Abstract
In articol este
abordată
problema
privind
învățarea
individuală
a studenților
în cadrul orelor academice. În acest sens
se fundamentează conceptul învățării individuale în cadrul cursului și seminarului universitar, se realizează comparația
noțiunilor „învățare autonomă”, „
învățare autoreglată”, „învățare autodirijată”, „învățare individuală” și se face o
distincție între învățarea individuală în cadrul orelor academice și în afara orelor academice.Sunt propuse și unele tehnici/ procedee de realizare a învățării
individualea studenților în cadrul cursului și seminarului academic.
This article addresses the issue of individual learning of students in academic classes. In this sense, the concept of individual learning at the university course and seminar is substantial ed, the notions of “autonomous learning”, “self-regulated learning”, “self-directed learning”, “individual learning” are compared and a distinction is made between individual learning in academic classes and outside the academic hours. Some techniques / procedures for achieving the individual learning of students in the academic course and the seminar are also proposed.
This article addresses the issue of individual learning of students in academic classes. In this sense, the concept of individual learning at the university course and seminar is substantial ed, the notions of “autonomous learning”, “self-regulated learning”, “self-directed learning”, “individual learning” are compared and a distinction is made between individual learning in academic classes and outside the academic hours. Some techniques / procedures for achieving the individual learning of students in the academic course and the seminar are also proposed.
Description
Keywords
învățare individuală, individual learning
Citation
GUŢU, Vladimir. Învățarea individuală a studenților în cadrul cursurilor și seminarelor academice: concept și metodologie. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Ştiinţe ale Educaţiei: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică. 2020, nr. 5 (135). pp. 7-14. ISSN 1857-2103.